Avatar billede lkt Juniormester
06. januar 2015 - 12:27 Der er 3 kommentarer

Billeder i Adobe

Jeg har en PDF fil som jeg gerne vil redigere i.

Det kan jeg også, men når jeg flytter et billede fra en side til en anden, mister det formateringen. Det vil sige, at f.eks. gennemsigtighed forsvinder fra objektet.

jeg kan godt flytte objektet på siden, men flytter jeg det til en anden side mister det formatering.

Jeg har så mulighed for at redigere billede/objekt i paint, men kan ikke se, at jeg kan lave noget gennemsigtigt.

Er der nogen, som kan hjælpe?
Avatar billede prodic Mester
06. januar 2015 - 13:15 #1
Hvilket program redigerer du pdf-filen i?

Min erfaring siger mig, at alt redigering gerne skal ske i det originale dokument og ikke selve pdf-filen. Selve pdf-filen kan til husbehov redigeres med hensyn til f.eks. mindre tekstrettelser og lign. Ikke til større ændringer som flytning af et billede.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
06. januar 2015 - 19:55 #2
Enig med #1
Jeg kigger med på denne tråd som passiv tilskuer, fordi:

InDesign dokument indeholdende et billede med fuldt transparente områder og overlappende billeder med forskellig grad af transparens - eksporteret som pdf.
Pdf filen åbnet i en ældgammel version af Adobe Acrobat og gruppen af billeder flyttet til en anden side. Ingen ændringer i transparens.
Avatar billede lkt Juniormester
09. januar 2015 - 09:51 #3
Jeg bruger programmet Adobe Acrobat XI Pro til redigeringen.

Men har fundet en anden løsning.

Jeg gemte PDF-filen som en Power Point Fil. Her kunne jeg redigere dokumentet og så gemme som PDF igen.