Avatar billede MasterException Nybegynder
06. januar 2015 - 20:15 Der er 3 kommentarer

Collager med mange billeder

jeg skal til at lave en billede collage som skal printes i b0 (1000mmX1414mm) som liggende. jeg har dog nogle problemer med at få opløsningen høj nok op. er det derfor mulighed at tage ca. 1100 billeder (.jpg filer) og lave en collage, hvor rækkefølgen er lige meget, bare de bliver sat tilfældig ind i collagen ved side af hinanden med en dpi på 300.
Avatar billede prodic Mester
06. januar 2015 - 21:09 #1
Jeg ville starte med at droppe de 300dpi i dette tilfælde, hvor du uden videre bør kunne "nøjes" med f.eks. 150/200dpi.
På en mindre afstand kan du alligevel ikke se forskellen.

Og til at lave collagen ville jeg nok vælge Adobe Bridge og se om du deri ikke kunne lave et contactsheet eller lign. Det må være den nemmeste måde lige umiddelbart.
Avatar billede martens Guru
06. januar 2015 - 21:46 #2
Jeg vil klart anbefale Picasa, der har nogle fede collage-effekter og du kan selv definere størrelsen ...
Avatar billede MasterException Nybegynder
07. januar 2015 - 10:10 #3
den har bare kun have max dpi på 96 med en max opløsning på 5120x3620, lige meget hvor meget man sætter opløsningen op i applikationen