Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
07. januar 2015 - 14:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskyde flere klip samlet i Adobe Premier Elements 11

Hej!

Jeg bruger ovennævnte til videoredigering, men kan ikke se mig ud af følgende situation og har forgæves søgt på google.

Hvis jeg har 10 klip på tidslinjen og jeg gerne vil indsætte fx. 3 klip mellem klip 6 og 7, så vil jeg gerne kunne skubbe klip 7+8+9+10 tilhøjre for st give plads til de nye klip, men jeg kan kun flytte dem enkeltvis og det er jo meget besværligt, hvis der findes en række klip udover klip 7-10.

Ved I, hvordan man gør det?
Avatar billede kurtba Ekspert
07. januar 2015 - 23:21 #1
Jeg bruger p.t. version 12 men har også brugt tidligere versioner, og som jeg husker det har det altid været således, at hvis du på tidslinjen tager fat i klip 7 og skubber mod højre, så skubber du alle klip til højre. Eneste problem kan være, at hvis klip 7 er meget kort og man flytter det så langt, at hullet bliver større en klip 8, så tror programmet, at du vil bytte rundt på klippene og flytter 7 hen bag 8. Men ellers burde de alle flytte sig mod højre, og så kan man evt. flytte ad flere gange.
Nu kan jeg ikke lige teste, men jeg mener også at have konstateret, at bare der er hul mellem f.eks. klip 6 og 7, så vil et nyt klip som lægges ned selv skubbe de øvrige klip mod højre, hvis ikke der er plads.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
08. januar 2015 - 08:13 #2
Hej kurtba!

Tak for svar! Denne funktion ville jeg også forvente, men når jeg rykker i klip 7, så synes jeg enten det bliver kortere eller at man er i gang med at flytte klippet (og kun klip 7) til en anden position, men måske griber jeg fat på en forkert måde? Jeg har ikke adgang til programmet her, men prøver igen, når jeg er hjemme.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
08. januar 2015 - 23:40 #3
Jeg har nu prøvet igen, men jeg kan kun flytte eet klip ad gangen - ikke alle tilhøjre for klip 7.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
22. februar 2015 - 17:45 #4
En måde er, at markere de filer, der skal flyttes ved at holde venstre museknap nede og tegne en ramme om klippene - de markerede klip bliver nu lysere blå i titelbjælken. Tag nu fat i den lysere blå markerede bjælke og træk alle klip frem og tilbage. Hvis der er tale om mange klip, kan det være nødvendigt at zoome (ved siden af knappen 'Render'). Lidt pudsig funktionalitet, men det virker.