Avatar billede slerberg Juniormester
07. januar 2015 - 21:20 Der er 1 løsning

Ashampoo Video Styler ber om codec.

Hei!
Jeg har kjøpt Ashampoo Video Styler v. 1.0.1. som jeg ønsker å bruke til å fiffe opp video tatt med bl. a. min mobiltelefon Nokia Lumia 1020.

Problemet er at når jeg henter inn fil som er i formatet mp4 så vil programmet ha codec. Jeg trodde programmet selv hadde codec, men det har det tydeligvis ikke, noe jeg synes er dårlig når jeg kjøper software basert på filmredigering.

Jeg ser at det er flere gratis codecpakker på nettet, men jeg er redd for at disse skal inneholde uønsket programvare.

Min PC kjører Windows 8.1 64 bit.

Er det noen her som kan anbefale en gratis codecpakke, og vil installasjon av slik codec hjelpe på problemet. Min PC har nemlig ingen problemer med å spille av filmen i Windows Mediaplayer.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2015 - 14:57 #1