Avatar billede ronrea Seniormester
08. januar 2015 - 11:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udskrive fra router/netværk

Hejsa

Jeg har tre stationære og én bærbar PC samt en ikke trådløs printer.
De er ikke koblet sammen som et egentlig netværk.

De kører alle Win XP og min router er en Linksys.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om det ikke er muligt at udskrive direkte fra routeren, aå jeg ikke behøver at skifte printer-kablet hver gang jeg skal udskrive fra de forskellige PC'ere ?

Håber jeg herinde på dette glimrende forum kan finde hjælp til at løse problemet :-)

På forhånd tak
ronrea
08. januar 2015 - 12:55 #1
"Linksys" ?
Model mm. ?

--

"ikke trådløs printer."
Model mm. ?

(Går ud fra at den har USB tilslutning ?)

---

Eksempelvis vha. en sådan box ->
https://www.avxperten.dk/diverse-hardware/usb-printserver.asp?gclid=Cj0KEQiA8rilBRDZu_G8hszXraoBEiQABlB9Y9ztRLKrRCZPY-qyGPINstDRYrIjgFOKW3lVQtemVZEaArjr8P8HAQ
Avatar billede ronrea Seniormester
08. januar 2015 - 13:25 #2
Tak for svaret :-)

Der er desværre ikke et USB stik i printeren.

Så er det vel allerede umuligt kan jeg egentlig godt se ?

mvh
ronrea
Avatar billede buttwipe Juniormester
08. januar 2015 - 14:43 #3
Hvis det ikke er en USBport på printeren er det nok en parallelport, men det var nemmere hvis du oplyste hvilken printer det drejer sig om.

Denne printserver har både USB- og parallelport:
http://www.edbpriser.dk/udvidelsesmoduler/d-link-dpr-1061-id-4671310.aspx

Husk at købe et netkabel mellem router og printserver, hvis du ikke allerede har.
Avatar billede ronrea Seniormester
08. januar 2015 - 15:31 #4
Hejsa

Tak.

Det er en Brother DCP-1510 :-)

mvh
ronrea
Avatar billede buttwipe Juniormester
08. januar 2015 - 16:02 #5
Brother mener at der er USB stik på printeren:
http://welcome.brother.com/sg-en/products-services/multi-function-centres/dcp1510.tab2.html

Hvordan forbinder du den ellers til dine computere?
Avatar billede ronrea Seniormester
08. januar 2015 - 16:33 #6
Tja. godt spørgsmål :-)

Der er et kabel med USB-stik i den ene ende (PC'en) - og et lidt mere kvadratisk stik til printeren.

mvh
ronrea
Avatar billede Nereos Nybegynder
08. januar 2015 - 16:37 #7
Heh sjovt. (sorry) Ja det er den "USB tilslutning" som #1 henviser til.

Hvad mener du med de ikke er koblet sammen som et egentligt netværk?
De er alle sammen på samme trådløse netværk via din linksys, korrekt?
Avatar billede ronrea Seniormester
10. januar 2015 - 20:57 #8
Hejsa

Beklager mit sene "svar" - jeg har ikke været hjemme de sidste par dage :-)

Mine tre stationære er faktisk koblet op via en switch - og den ene går gennem routeren.

Har dynamiske ip adresser og vil gerne have tre forskellige - derfor på denne måde.

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
23. januar 2015 - 09:42 #9
Hejsa

Skriv venligst et svar så jeg kan få lukket tråden :-)

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
25. januar 2015 - 15:05 #10
Hmm. Bliver nødt til at skrive et svar selv for at få lukket tråden - går jeg ud fra :-)

mvh
ronrea