Avatar billede sasja Nybegynder
09. januar 2015 - 21:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Break the bank gamer pc

Jeg skal have udskiftet min bærbare alienware med en stationær windows spillecomputer, men jeg er i tvivl om hvor jeg skal lægge mine penge. Computeren skal bestilles inden for en uges tid, da min bærbare skal videre med det samme.

Den primære anvendelse skal være World of Warcraft (Warlords of Draenor), som jeg gerne vil have til at køre perfekt på ultra settings. Skærmen har jeg tænkt mig skal være en af de nye 120Hz IPS (http://www.guru3d.com/news-story/asus-mg279q-27-gaming-monitor-with-120hz-ips-panel.html), når de kommer, da billedkvalitet er vigtigere for mig end responstid - indtil da låner jeg en skærm. Mit andet hardware er en Razer Naga 2014, Razer Tartarus og Sennheiser pc 360. I forhold til trådløst net har jeg både ac og n.

Jeg skal ikke til at bygge pc'en selv, så jeg kigger efter en færdigsamlet eller en konfigurerbar. Prisen er ikke det afgørende, men jeg har på den anden side ikke lyst til at betale for noget, som ikke har betydning for ydelsen, eller betale svimlende summer for en lille forbedring. Den skal ideelt set være leveret inden 1. februar.

Computeren skal stå i en stue, og støj er en meget vigtig faktor for resten af familien, og også i mindre grad størrelsen og udformningen - diskret er godt. Meget gerne mere støjsvag end min alienware bærbare.

Man kan argumentere for, at spørgsmålet ikke er 200 points svært, men alle de mange high end gaming guides og anmeldelser, jeg har læst, henvender sig til fps spillere, og ingen beskæftiger sig med støjen. Da jeg har tænkt mig at investere relativt mange penge, vil jeg virkelig sætte pris på nogle uddybede og indsigtsfulde svar.

Har jeg glemt oplysninger, så spørg endelig.

Tak for din tid!
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. januar 2015 - 14:02 #1
Til det vil jeg anbefale 6GB ram eller mere.
3.2 GHz (3 core) processor eller bedre.
Avatar billede sasja Nybegynder
10. januar 2015 - 16:33 #2
Tak for dit svar. Jeg har selv tænkt over konfigurationen, og tænker 16 GB RAM, dobbelt nvidia gtx 980 og en intel i7 cpu, både cpu og gpu overclocked.

Hvad jeg mangler er hjælp til at finde en samlet løsning et sted, hvor jeg både kan få den højtydende hardware og en stille maskine.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. januar 2015 - 12:59 #3
Det kan jeg desværre ikke hjælpe med.
Avatar billede sasja Nybegynder
25. marts 2015 - 08:49 #4
Jeg fik til sidst professionel hjælp til det, og er ikke særligt tilfreds med løsningen. Den larmer for meget, og der er nogle tekniske issues. Ærgerligt. Jeg kan godt lide valgfriheden, der kommer med en windows-maskine, men hvis man ikke kan få hjælp til den, er det en belastning. Hvis jeg skulle gøre det om, ville jeg nok vælge en mac, hvor man ikke kan få et ordentligt grafikkort - men i det mindste ved man, at den virkelig ER støjsvag og tingene fungerer.
Avatar billede sasja Nybegynder
25. marts 2015 - 08:50 #5
svar
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. marts 2015 - 14:05 #6
Jeg er ked af at det gik sådan, men jeg kunne ikke hjælpe dig mere end jeg gjorde. :(

Men i mellemtiden har jeg fundet ud af at noget af det vigtigste er at vælge et så støjsvagt og lydisoleret kabinet som muligt.

Og så skal man også tænke over, at hvis man overclocker sin hardware udvikler det også det mere varme, larmer det mere og muligvis også holder det kortere.
Og hvis hardwaren udvikler mere varme, vil blæserne også kører det hurtigere, og altså dermed larme det mere.

Så husk kølingen skal bare være i orden, ellers larmer den meget.

AMD CPU'er larmer generelt mere end Intel CPU'er, men prisen på Intel CPU'er er da også derefter.

HDD'er (harddiske) larmer lidt mere end en SSD'er (Solid State Drives).
SSD'er er også 5-10 gange hurtigere end harddiske.
De reagere heller ikke så hårdt på fragmentering som HDD'er (harddiske) gør.
Men prisen på SSD'er er da også derefter.

Og så er det også rigtig vigtigt, at kølersystemet ikke larmer, altså at det er støjsvagt.

Det er også vigtigt, at du tænker over hvordan du vil placere din computer, sådan at computeren kan komme af med varmen, ellers begynder den at larme.

Man skal også være opmærksom på bundkortet, som jo skal kunne kører alt det andet hardware, uden problemer.

Jeg ved godt at det er lidt(meget forsent) at skrive denne kommentar, men dengang vidste jeg ikke nok om hardware til at kunne hjælpe dig.
Men jeg håber alligevel at denne kommentar var nyttig. :)