Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
10. januar 2015 - 13:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Router-kode

Hej.
Jeg skulle forleden førstegangs-installere en ny computer. Den kan tilsluttes internettet enten via ledning eller trådløst.
Den kan "se" begge dele. Vi valgte den trådløse version og skulle så skrive routerens kode.
Den kode er på 13 tegn. Computeren beder om en kode på max 8 tegn. Hvad gør jeg så ? (Jo sætter en ledning i) men det er nu WIFI løsningen, vi er ude efter.
Nogen gode idéer ?
mvh Jørgen Carlsen
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. januar 2015 - 13:42 #1
Har du andre computere som alleredde er koplet til det trådløse netværk?

Hvilke operativsystem(er) kører computeren/computerne med?
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
10. januar 2015 - 14:03 #2
Hej Mads
Indtil videre har jeg kun oprettet forbindelser til iPhones og iPads, og her kan alle 13 tegn skrives, uden problemer.
Mine 2 stationære computere er forbundet med ledning.

Den computer jeg forsøgte med forleden var en Lenowo, win 8.1.
Den tilhører en bekendt, så jeg har ikke maskinen inden for rækkevidde.

mvh Jørgen
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2015 - 14:32 #3
du skal vælge kryptering wpa2-personal og AES
så kan kode angives.
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
10. januar 2015 - 15:11 #4
Hej Claes

Tak for svaret. jeg noterer det og forsøger.
mvh Jørgen
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. januar 2015 - 15:24 #5
Prøv at gøre som du har gjort indtil videre, men i stedet for at indtaste en adgangskode, så prøv at trykke på den lille knap der sidder på routeren.
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
10. januar 2015 - 15:41 #6
Hej Mads.
Tak for svaret. Jeg noterer det og forsøger.
mvh Jørgen
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
25. maj 2015 - 08:39 #7
Spørgsmålet er ikke aktuelt længere.
Har forsøgt at lukke tråden, men det skal åbenbart være svært.
Tænk, hvis der var en knap til samme funktion.
JC