Avatar billede Rauff Juniormester
10. januar 2015 - 15:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af mobil bredbånde via WI-FI til andre enheder

Vores bredbånd er brudt ned og jeg har midlertidigt fået et mobilbredbånd via en USB dongle.

Hvordan kan jeg omdanne min bærbare PC'er til at blive en WI-FI hotspot (vi har 4 andre enheder i huset som også gerne skulle have adgang til internettet)?

I andre situationer har jeg brugt programmet "Connectify Me", men dette program virker ikke med internet via USB dongle (mobilt bredbånd), i så fald skal der købes en professionel udgave :-(

Er der nogen som kender et gratis program som kan klare opgaven ?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. januar 2015 - 16:04 #1
Hvilket operativsystem bruger du?
Avatar billede Rauff Juniormester
10. januar 2015 - 16:21 #2
Sorry - jeg bruger Windows 7
Avatar billede jebo Novice
10. januar 2015 - 16:55 #3
I stedet for at benytte bredbånd via en dongle, kan du overveje at sætte din smartphone (hvis du har en sådan) til at fungere som hotspot. Du skal så naturligvis sørge for, at du ikke overskrider din ramme for datatrafik - men det kunne være en brugbar løsning. Alle dine enheder kan herefter logge på dit "nye" hotspot via smartphone'n.
Avatar billede Rauff Juniormester
10. januar 2015 - 17:59 #4
Jeg kender muligheden for at dele via android/appel, men p.g.a. mit mobilabonnement (har ikke data) har jeg brug for at finde en løsning til mobilbredbånd via dongle.
Avatar billede jebo Novice
10. januar 2015 - 18:11 #5
OK - så må jeg herefter melde pas.
Jeg har ikke hørt om muligheden for at dele en internetforbindelse baseret på en dongle. Har selv tidligere haft en dongle - brugt til en bærbar pc - men dén forbindelse kunne ikke deles med andre enheder.
Så desværre for mit vedkommende.
Held og lykke med at finde andre muligheder :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. januar 2015 - 18:28 #6
Jeg har med held brugt dongle i en billig trådløst ruter fra Aldi.
Avatar billede Rauff Juniormester
10. januar 2015 - 19:06 #7
Ja jeg kender godmuligheden for at nogle ruter kan håndter USB dongler, men det kan min desværre ikke, så jeg er nød til at funde sorftwareløsning.
Avatar billede Rauff Juniormester
24. februar 2015 - 12:04 #8
Lukket uden løsning