Avatar billede andeby23 Nybegynder
11. januar 2015 - 13:57 Der er 9 kommentarer

Waoo

Jeg har waoo og mit net dækker ikke hele huset, derfor har jeg købt en tilgin router mere magen til den fra waoo og have håbet at den så kunne stå oppe ved datteren så ville vi have wifinet i hele huset og samtidig kunne hun også se tv gennem waoo på værlset, men jeg kan ikke få det til at virke, når jeg tænder routeren op bliver den ved med at blinke i power.
Hvis jeg sætter stikket fra den første router i wan får jeg trådløs internet ud men ikke tv og sætter jeg en af lan portne kan jeg se tv
Jeg har ikke været inde og ændre noget i roteren da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.
Håber der er en som kan give mig et råd.
Mvh
Per
Avatar billede tuxitheone Nybegynder
19. januar 2015 - 18:01 #1
Hej..!!

Jeg har selv Waoo... det er ikke noget problem, det er rigtigt det du oplever..

på dit fiber modem er der 4 RJ45 porte (netværksporte) der er kun en af dem der kan køre tv, dette er normalt port 4, og port 1 er dit internet.

du kan ikke køre mere end et TV på dit modem med mindre du betaler for dette, ellers skal du skifte løsning og køre det som kabelTV denne løsning startet jeg med, da jeg også gerne ville se TV i soveværelset, men der var for meget bøvl med kabler OSV.

Hvis du køber din egen router i stedet for waoo router og sætter den direkte i dit fiber modem, kan du altid bare finde en med noget seriøst wifi på..

men ellers giv dem et ring, de bider ikke...

MVH

Thomas
Avatar billede andeby23 Nybegynder
20. januar 2015 - 19:24 #2
Hej Thomas
Jeg har frem til ganske fornyligt kunne køre med to router uden problemer, det enste jeg ikke kunne var at bruge start forfra og gå i onmand.
men en dag virkede den router ikke mere og jeg jeg købte en ny og den kunne jeg ikke få til at virke da den blev ved med at blinke i power, så købte jeg en ny og den gør det sammen.
dem jeg har købt er de sammen som dem waoo selv bruger.
Tilgin router.
Det jeg ikke forstår er at det har vikedet og ikke gør mere. jeg har ikke ændret på opsætnigen i routeren eller ved kablerne.
Jeg har prøvet forskellige router med har ikke kunne finde nogle som kunnegie mig wifi i hele huset.
Hvis jeg fide en for jeg vel også problmer med at se tv
Avatar billede tuxitheone Nybegynder
20. januar 2015 - 22:34 #3
Hej igen!!

Jeg har også selv skiftet router jeg køre med en TP-Link og min netværk er temmelig stort, men jeg hade også problemer med at komme i kontakt med mit modem, det er fordi waoo´s modem forventer at din router sidder på en krydset kabel, hvis routeren ikke selv kan finde ud af et lave om på dette skal du blot hjælpe dem med at sætte et krydset kabel i, og du kan nu få forbindelse, det var sådan jeg fil hul igemmen, og dette ved de ikke noget om ved Waoo, har snakket med 5 forskellige mennesker og ingen af dem kunne fortælle mig hvad de mente der var galt, så de ville også gerne have at jeg købte deres udstyr, men NEJ tak...

MVH
Thomas
Avatar billede andeby23 Nybegynder
21. januar 2015 - 21:18 #4
Hej Thomas
dejligt at du giver dig tid til at hjælpe mig.
Men jeg må indrømme at det sidste du skriver med et krydset kabel fatter jeg ikke meget af, vi du prøve at fortælle lidt mere om det
Avatar billede tuxitheone Nybegynder
22. januar 2015 - 13:03 #5
Hej..

Jeg skal prøve...
http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php

Denne siden kan du læse om krydset og ikke skrydset kabel er..

MVH

Thomas
Avatar billede andeby23 Nybegynder
23. januar 2015 - 19:31 #6
Hej Thomas
mange tak for dit link.
Det ser intrasant ud, er det det du har gjort ved dit kabel for at få det til at virke.
tror jeg lige vil prøve at finde sådan et kabel i kort udgave inden jeg klipper i mit lange kabel.
God weekend
Avatar billede tuxitheone Nybegynder
23. januar 2015 - 19:49 #7
Jep det er sådan jeg fik mit til at virke..

P.s. husk at godkende mit svar hvis det ender med at kunne bruges

Mvh
Thomas
Avatar billede andeby23 Nybegynder
23. januar 2015 - 19:57 #8
det ska jeg nok, og endnu en tak for din tid
Avatar billede andeby23 Nybegynder
03. februar 2015 - 18:20 #9
Hej Thomas
jeg har nu prøvetmed et krydset kabel og detvirker desværre ikke, jeg får ikke hul gennem til tv'et,