Avatar billede Rune Sommer Mester
11. januar 2015 - 15:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VLC vs. Winamp - små udfald i FLAC-filer

Når jeg hører musik (FLAC-filer) fra VLC-afspilleren, så er der små huller eller udfald på 1/10 sekund. Et lille ophold/pause i musikken, hvilket naturligvis er ganske irriterende. Sidder på en Win7 x64 maskine.
Nu har jeg prøvet at installere Winamp (som jeg brugte meget tidligere), og nu er der ingen udfald.

Det undrer mig, da jeg i første omgang troede at det var digitale fejl i de rippede FLAC-filer. Men det er det så ikke alligevel.

Nogen der ved hvordan jeg får VLC til at undlade at lave disse lyd-glitches?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 17:38 #1
VLC kører fint her.
Synes det er underligt du bruger en videoafspiller til musik..
Der findes en glimrende afspiller, der hedder XMplay, som slet ikke er lige så tung som WinAmp.
www.un4seen.com

umiddelbart vil jeg tro det er en fejl ved din VLC/lydkort driver.
Avatar billede Rune Sommer Mester
11. januar 2015 - 19:56 #2
Det var oprindeligt ønsket om 'one player to all media'.
Jeg bruger winamp v2, da jeg synes den blev for tung med v3 og efterfølgende. Men ja, jeg vil helt klar prøve XMplay, da jeg mangler et 'light' alternativ.
Mit lydkort er onboard på et Gigabyte P31-ES3G bundkort.

Jeg tester lige med XMplay og giver tilbagemelding på dette.

/Rune
Avatar billede Rune Sommer Mester
12. januar 2015 - 17:04 #3
XMplay bliver jeg ikke gode venner med, kan jeg fornemme.

Hvis jeg skal være sikker på ikke at få små udfald, skal jeg så investere i et PCI-lydkort af en eller anden slags? Det bliver i bedste fald et tarveligt standard-kort - men alt andet er vel bedre end onboard?
Avatar billede Rune Sommer Mester
29. januar 2015 - 18:09 #4
Det må være lydkortet. Tråden lukkes. Points anyone?