Avatar billede hoejgaard Juniormester
11. januar 2015 - 22:58 Der er 4 kommentarer

hvilken bredde skal webside laves i

Hej,
Jeg er i gang med at lave en webside. Jeg er lidt i tvivl om hvilken bredde jeg skal benytte. Hvis jeg sætter bredden til 100% så bliver den noget trukket ud hvis det er en stor opløsning og omvendt hvis jeg sætter fixed bredde på med feks 800 px så fylder den ikke meget ved en høj opløsning. Den skal jo heller ikke være for mange pixels i bredden da man så skal scrolle på mindre skærme.
Hvad vælger man oftest her ?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2015 - 05:12 #1
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. januar 2015 - 11:23 #2
Responsive
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2015 - 12:52 #3
"there is no such thing, as best size" - derfor 1024x768
Avatar billede realweb Nybegynder
09. marts 2015 - 11:49 #4
Du skal selvfølgelig lave din hjemmeside responsiv. Lav den fx i Bootstrap, som tilpasser siden alle de nødvendige størrelser. De breddegrænser, man normalt anvender indenfor responsivt design, er:

768, 1024, 1280 og 1680

Det er nu rigtig stor grund til at lave sine hjemmesider responsive. Google har nemlig annonceret, at fra d. 21. april i år, så vil søgeresultater på mobilenheder (mobiltelefoner og tablets), som udgører ca. halvdelen af alle søgninger, favorisere responsive hjemmesider.

Jeg kunne personligt selv aldrig finde på at udvikle en hjemmeside, der ikke var mobilvenlig. Det ville være det samme som kun at sælge én sko :-)

Thomas Skytte
Webudvikler
www.realweb.dk