Avatar billede kasperth Juniormester
12. januar 2015 - 11:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fortløbende nummerering af excelark

Hej

Jeg har et meget lavpraktisk problem...

Jeg har et regneark, som skal anvendes til at lave fakturaer. Jeg vil gerne lave en skabelon, som herefter kopieres til et nyt ark, når der skal laves en faktura. Det er ikke det store problem.

Fakturaen indeholder nogle faste oplysninger. Herudover skal fakturaen indeholde et fakturanummer, som skal indsættes automatisk. Det betyder, at makroen skal gå ind i den senest oprettede faktura, tage fakturanummeret og lægge 1 til.

Den øvelser giver mig lidt problemer. Tænker, at man måske kan lave en kode, som søger på det højeste sheetnr., går ind i det ark, tager det gamle fakturanummer, lægger 1 til, hopper tilbage til den nye faktura og indsætter det i celle F8.

Nogle der kan gennemskue om der er en lettere metode eller alternativ kan hjælpe med en kode til den foreslåede?
Avatar billede finb Ekspert
12. januar 2015 - 11:53 #1
Du har mere glæde af et rigtigt fakturaprogram, de er gratis på nettet.
Avatar billede kasperth Juniormester
12. januar 2015 - 16:36 #2
Jeg har fået det løst.

Lavede en funktion, som talte antallet af sheets og beregnede næste fakturanummer baseret på dette.
Avatar billede kasperth Juniormester
12. januar 2015 - 16:36 #3
svar
Avatar billede Majbritt_Debitoor Nybegynder
13. januar 2015 - 14:09 #4
Hej Kasperth

Godt at høre, du har fundet en god måde, hvorpå du kan lave fortløbende fakturanumre i dit regneark.

Hvis du alligevel overvejer et online program til din fakturering, som finb nævner, kan du tjekke Debitoor ud. Debitoor er et gratis program til fakturering og regnskab:

https://debitoor.dk/

Hilsner
Majbritt, Online editor Debitoor