Avatar billede simone007 Juniormester
12. januar 2015 - 20:49 Der er 1 kommentar

Hvilken af disse WIFI routere skal jeg vælge

Hej

Mit nuværende trådløse netværk fungerer ikke så godt - især sammen med min iPad Air. Jeg har fået iPad´en udskiftet og har også andre apple produkter, så jeg er sikker på at det er routeren som er er problemet.

Jeg havde egentligt tænkt mig at købe en Apple Airport Extreme da jeg tænker det må være bedst med et Apple produkt, da jeg mest benytter iPads på det trådløse net.
Men nu har jeg lige set en anmeldelse af denne Asus router og er i tvivl om hvorvidt det er et bedre valg. (http://www.altomdata.dk/asus-rt-ac68u)

Er der nogen der har forstand på det som kan hjælpe?
Avatar billede tuxitheone Nybegynder
17. januar 2015 - 02:14 #1
Hej simone007

Jeg ville til hver en tid vælge denne ASUS RT-AC68U, ene og alene for den muslighed at man kan sætte en USB 3G/4G modem i routeren, for så er du sikret at din internet forbindelse ikke går kold, selv når din internet udbyder nosser i den.

Der er også VPN og 1300Mbps er en stor fordel, da dit kablet netværk kommen til at køre på fuld smadder, ja hvis du altså har andet hardware der understøtter Gigabit lan..

Hvis du vælger denne router og dine enheder understøtter 5Ghz skal du vælge det, frem for 2,4Ghz da alle andre ligger på dette bånd kan der i nogle områder være så mange andre signaler, og der er kun 14 kanaler og der er nogle router der ikke selv kan skifte imens man bruger internet forbindelsen. På 5Ghz kan der være helt op til 48 kanaler, det vil sige at chancen for at ramme en der har den samme kanal er ikke særlig stor, også forbi der ikke er mange der bruger denne funktion endnu..

Du får en masse andre ting som jeg godt ville give penge for.

Håber at du kunne bruge dette til noget, eller skriver du bare igen jeg svare gerne..

MVH
Thomas