Avatar billede smvmarketing Nybegynder
13. januar 2015 - 09:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med gratis WP theme

Hej Eksperter,

jeg er i gang med et lille non-profit projekt for en kommende patientforening, hvor jeg prøver at hjælpe med at få en præsentabel webside op at køre.

Til formålet har jeg valgt en Wordpress løsning og har i samme forbindelse fundet et fint gratis WP theme, der både skulle være forberedt med responsivt design, slider og det hele.

Temaet er hentet fra: http://dessign.net/unique-theme-responsive/ og her er der også en rigtig fin lille instruktionsvideo, der beskriver, hvordan alt skal opsættes. Så der burde jo ikke været noget at spørge om?

Lige med undtagelse af, at min installation af WP af én eller anden grund ikke viser de samme menupunkter under 'Udseende' (Appearance), som i videoen. Jeg savner især 'Unique Settings' og 'Editor'. Er der nogen, der har et bud på, hvordan pokker, jeg får disse to punkter frem, da de er ret afgørende for at kunne bruge temaet til så meget.

Videoen viser en installation, der er af ældre dato, mens jeg kører den nyeste WP 4.1.

På forhånd mange tak for hjælpen. :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. januar 2015 - 10:46 #1
Uden at have set på det theme, så er det vel det der er problemet, at det ikke er optimeret til din version af WP. Det er en af bagdelene med themes, at de ikke altid er opdateret.
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
13. januar 2015 - 10:54 #2
Det var lidt det svar, jeg frygtede...

På websiden, hvor jeg har downloadet themen, står der: WordPress 3.3+ Compatible.

Jeg kan bare ikke helt forstå, hvis en så essentiel ting som settings for temaet, ikke virker i nyere versioner af WP?

Editoren er jeg også næsten sikker på, at man kan aktivere manuelt; det mener jeg at have gjort tidligere, jeg kan bare ikke huske (eller finde en guide til) hvordan. :-)
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
21. maj 2015 - 11:07 #3
Jeg lukker ned.