Avatar billede Lobehjulet Nybegynder
13. januar 2015 - 11:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Langsom hentning af hjemmesider

Jeg oplever tit at det tager noget tid fra jeg skriver en hjemmesideadresse i adressefeltet og trykker på enter til min computer får fat i pågældende hjemmeside.
Jeg har en 20 m/bit forbindelse, så det er ikke selve hastigheden der er noget galt med. Det tager ingen tid at indlæse hjemmesider, når der først er fat i dem.
Mit spørgsmål er: Hvad er problemet og hvordan beskriver jeg det mere præcist, hvis jeg skal skrive til internetudbyderens support? (Har prøvet at beskrive problemet for dem, men de forstår det vist ikke)
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2015 - 12:15 #1
Når du går ind på speedtest.net, får du så din fulde båndbredde i resultaterne? (Tillad en 10% fejl-margin).

Hvis din båndbredde er som den skal være, er det meget sansynligt at din DNS er langsom. Du kan prøve med at skifte din DNS til Google eller OpenDNS: https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 12:51 #2
hvad browser bruger du ?
f.ex opera sender omdirigering, alt igennem google, derfor tager det ekstra tid at få fat i en side.
13. januar 2015 - 13:37 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken Browser / Internet program ?
13. januar 2015 - 13:40 #4
Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede Lobehjulet Nybegynder
17. januar 2015 - 21:16 #5
Jeg bruger windows 8 og skifter mellem Firefox og Chrome.
Jeg har CC cleaner og Avira System Speedup installeret. Jeg prøver lige adwcleaner.

Angående speedtest viser den altid det jeg betaler for. Lige i øjeblikket 20 Mbit.

Jeg har skiftet til Google DNS og det kører udmærket lige nu. Jeg ser hvad der sker de næste dage
18. januar 2015 - 09:38 #6
... men loggen fra ADWCleaner ?
Avatar billede Lobehjulet Nybegynder
01. juni 2015 - 21:03 #7
Jeg lukker