Avatar billede imbalant Nybegynder
13. januar 2015 - 20:49 Der er 1 løsning

Excel formel til at tracke afspaseringstimer

Hej jeg er ved at oprette et excel dokument til tidsregistrering
Jeg har lavet følgende kollonner:

Tid mødt

Tid gået

Antal timer den dag (Den skriver kun noget såfremt der er indtastet noget i tid mødt og tid gået)
=HVIS(OG(IKKE(ER.TOM(E4));IKKE(ER.TOM(F4)));(F4-E4)*24; "")

Antal timer den uge
=SUM(G4;K4;O4;S4;W4)

Antal timer i overskud (Jeg har lavet en formel der siger: Hvis noget indtastet i antal timer den dag -7,5 time) Dette gjort for mandag til fredag og summeret, for at kunne følge antal afspaserings timer.
=HVIS(IKKE(ER.TOM(G4));G4-7,5;G4)+HVIS(IKKE(ER.TOM(K4));K4-7,5;K4)+HVIS(IKKE(ER.TOM(O4));O4-7,5;O4)+HVIS(IKKE(ER.TOM(S4));S4-7,5;S4)+HVIS(IKKE(ER.TOM(W4));W4-7;W4)
Dette har virket ind til jeg tilføjede den formel jeg har skrevet i "Antal timer den dag".
Jeg har prøvet at erstatte ER.TOM med ER.TAL men får stadig bare #VÆRDI som resultat

Den tager ikke cellen som tom mere (Antal timer den dag) nu hvor jeg har indtastet en formel, eller den forstår det ikke. Hvordan kan jeg løse dette?

Jeg har linket til et billede af excel dokumentet

https://billedeupload.dk/images/mcCqU.jpg

Det er noget indviklet så håber jeg har givet nok information samt forklaret problemet tydeligt nok.
Avatar billede imbalant Nybegynder
13. januar 2015 - 21:13 #1
Ekstra info:

Når der står et synligt tal i "Antal timer den dag" virker det som det skal. Problemet er når der ikke står noget i cellen da jeg i den underliggende formel har skrevet at hvis der ikke er indtastet noget i tid mødt og tid gået skal der stå "" (altså ingenting) jeg tænker det er der problemet ligger.