Avatar billede gummel-dk Nybegynder
13. januar 2015 - 20:55 Der er 3 kommentarer

Problem med reload af chat i ASP

Hej Eksperten.

Jeg har været i gang med at kode en chat i HTML og ASP.
Som det ser ud lige pt. smider chatten alle beskeder ind i en DB og viser dem så i chatten der efter.

Mit problem er at når jeg sætter den til at auto reloade (med <meta http-equiv="refresh" content="5"> som ligger på den side der viser teksten) blinker iframen som chatten ligger i hver gang den reloader..

Er der nogle der har et super godt fif til hvordan jeg kan få den til at lade være med at blinke hver gang den reloader, eller evt. en måde jeg kan bygge chatten op på som løser problemet.

Jeg har en meget lille kendskab til ASP og medium til HTML - pleace hjælp :)!
Avatar billede Slater Ekspert
13. januar 2015 - 21:54 #1
At bruge meta refresh er en æld-æld-ældgammel måde at løse det problem på, og har aldrig været en god måde. I dag er det slet ingen tvivl om at det skal gøres med AJAX, men har du intet kendskab til Javascript, er det en ret stor mundfuld at forklare her.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2015 - 02:28 #2
Designet er haabloest. AJAX er ikke saa svaert, men bare at skifte til AJAX loeser ganske vist blink problemet men loeser ikke performance problemet.

Det nemmeste workaround for at fjern eblink maa vaere at bruge en iframe med kun det der skal refreshes og saa lade siden i iframe auto refreshe.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2015 - 09:30 #3
du kan snyde lidt ved at holde hovedsides baggrundsfarve, og sætte siden i iframe til at være gennemsigtig. Så vil opdatering ikke ses så tydeligt, da det kun er teksten, der blinker.
se fx http://stackoverflow.com/questions/5133998/iframe-background-transparent-in-ie