Avatar billede lurup Ekspert
14. januar 2015 - 09:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke formater HD

Jeg har en HD jeg har haft siddende i en Synology DS 408 nas server.
Seagate Barracuda green 1500 GB.
Hvordan får jeg den formateret ???
Vil gerne bruge den som ekstern HD til Backup
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. januar 2015 - 10:39 #1
Nægter Windows at formatere den?
Hvis den er formateret i et eller andet ræve-format, kan du overskrive den med Active Killdisk. Så bliver den helt blank, og du kan derefter oprette en eller flere nye NTFS partitioner.
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
14. januar 2015 - 10:50 #2
Den skal sikkert partitioneres først.

I kontrolpanelet, gå ind under "administration" (findes under system og sikkerhed på nogle Windowsversioner).
Vælg her "computeradministration".
Tryk på "diskhåndtering"
Her ser du en liste over alle diske, også dem som ikke har fået tildelt et drevbogstav.

Håber det kan hjælpe.

I øvrigt er en green disk ikke velgenet til NAS. Den er efter al sandsynlighed slidt op, så pas på med at bruge den til vigtige data.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 12:03 #3
Ellers prøv det gratis program Minitool. Disken er formodentlig Linux formateret. Det kan windows ikke se, mem det kan Minitool.
http://www.minitool.com/
Avatar billede lurup Ekspert
19. januar 2015 - 23:17 #4
Har lige prøvet minitool...den kan ikke se drevet.
Avatar billede lurup Ekspert
07. april 2015 - 12:48 #5
Lukket