Avatar billede cj89 Nybegynder
14. januar 2015 - 14:36 Der er 1 kommentar

Wifi netværk til kablet router

Hej.
Jeg arbejder på en skole hvor vi har en sfo. Vi har to gamle pc'er stående med hvert sit trådløse netværkskort i. Disse pc'er er langsomme og det samme er det trådløse netværkskort. Derfor valgte jeg at indkøbe en router  så vi kunne kable dem istedet. problemet er så at skolens netværk kun er wifi og de udgange til ethernet der sidder i væggen er slukket/virker ikke. Jeg ville jo så gerne stadig have pc'erne sat til kablet gennem routeren fordi så kan vi have vores lan igennem der.
Jeg vil bare også gerne have internet igennem den, fordi vi skal holde et lan party i den nærmeste fremtid, så dem der kommer med deres pc'er kan koble sig på med kabel, så hvis de mangler spil eller opdatering kan det gøres uden problemer.
Nu kommer mit spørgsmål:
Skolen har 3 netværk, et med et login gennem en browser, et med server login og et guest
Kan jeg købe en wifi receiver med ethernet udgang, slutte den til routeren og vil routeren så kunne modtage disse internet? Eller kan den kun modtage et?
routeren er denne: http://www.proshop.dk/Netvaerk-router-og-firewall/Netgear-Centria-WNDR4700-2463688.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email

Så spørgsmålet forenklet: Kan routeren modtage et internet gennem en wifi receiver med ethernet udgang?

og jeg har endnu ikke købt wifi receiver med ethernet udgang.

Jeg vil gerne have det bedste svar på mit spørgsmål. Hvis det jeg spørger om ikke kan lade sig gøre så vil jeg spørge om hvad jeg ellers kan gøre.

På forhånd tak
cj89
Avatar billede cj89 Nybegynder
14. januar 2015 - 14:39 #1
Jeg kan se at vores internet bliver ændret lidt til det nemmere

Der er nu lavet et nyt setup mht. trådløst netværk på skolerne.
Det er blevet mere simpelt, idet der nu kun skal benyttes to forskellige "SSID" (trådløse net).:

Holbaek og Holbaek_Guest.

For alle elever og ansatte på skolerne er det KUN "Holbaek" der skal benyttes; også på Ipads, telefoner m.v. "Holbaek_Guest skal udelukkende benyttes af personer uden Uni-Login (f. eks aftenskoler).