Avatar billede bas Forsker
14. januar 2015 - 15:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - programmer har lidt sløv start

Hej

Min stationære Windows 7 PC er begyndt at være længe om starte programmer. Er der et eller andet program man kan køre?
Jeg mener ikke at Ccleaner plejer at give noget særligt, men det har måske heller ikke noget at sige i den sammenhæng?

Når først programmerne er startet kører de egentligt fint nok, så jeg mener ikke umiddelbart jeg er ude i en formatering.

På forhånd tal.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2015 - 16:00 #1
Prøv at have joblisten åben og se hvilken tjeneste/program der i opstart af program tager resurser.
Det behøver jo ikke være programmet selv der er skyld i det
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 19:08 #2
gå din opstartsliste igennem med ccleaner, og disable unødvendige ting.
tag dernæst jobliste og se om noget bruger meget cpu..
15. januar 2015 - 06:59 #3
CCLeaner - værktøjer - opstart ...
[Gem som Tekstfil]

Copy INDHOLDET af denne fil her til tråden ..
Avatar billede bas Forsker
15. januar 2015 - 15:35 #4
Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /MONITOR
Nej    HKCU:Run    CTZDetec.exe        C:\Program Files\Creative\Creative Media Lite\CTZDetec.exe
Ja    HKCU:Run    FileHippo.com    Well Known Media Ltd    "C:\Program Files\FileHippo.com\FileHippo.AppManager.exe" /background
Ja    HKCU:Run    PicPick Start    NTeWORKS    C:\Program Files\PicPick\picpick.exe /startup
Ja    HKLM:Run    ConnectionCenter    Citrix Systems, Inc.    "C:\Program Files\Citrix\ICA Client\concentr.exe" /startup
Ja    HKLM:Run    F-Secure Hoster (49094)    F-Secure Corporation    "C:\Program Files\Fullrate\fshoster32.exe" -app -hosterid:1
Ja    HKLM:Run    F-Secure Manager    F-Secure Corporation    "C:\Program Files\Fullrate\apps\ComputerSecurity\Common\FSM32.EXE" /splash
Ja    HKLM:Run    HP Software Update    Hewlett-Packard    C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
Ja    HKLM:Run    NvBackend    NVIDIA Corporation    "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Update Core\NvBackend.exe"
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Nej    Startup Common    HP Button Manager.lnk    Hewlett-Packard Company    C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPWEBC~1\BM.exe /a
Ja    Startup Common    HP Digital Imaging Monitor.lnk    Hewlett-Packard Co.    C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
Nej    Startup Common    Online plug-in.lnk        C:\Windows\Installer\{913778D3-E1D8-4B55-9246-3308C54D3162}\pnaico.exe.20FBBF0A_A7E5_4BDE_9798_9811C3D135AC.exe /startup
Ja    Startup Common    TP-LINK Wireless Configuration Utility.lnk        C:\Program Files\TP-LINK\TP-LINK Wireless Configuration Utility\TWCU.exe
Ja    Startup User    Dropbox.lnk    Dropbox, Inc.    C:\Users\Martin\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
Avatar billede bas Forsker
15. januar 2015 - 15:36 #5
Det er måske lettere at overksue, hvis jeg laver et screen shot?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2015 - 17:34 #6
Deaktiver følgende:
Ja    HKCU:Run    PicPick Start    NTeWORKS    C:\Program Files\PicPick\picpick.exe /startup
Ja    HKLM:Run    ConnectionCenter    Citrix Systems, Inc.    "C:\Program Files\Citrix\ICA Client\concentr.exe" /startup
Personligt havde jeg også deaktiveret overvågningen fra CCleaner, da den kan påvirke din opstart hastighed og give en sløv pc.

Kør herefter disse tre programmer, da de første to jeg har lagt ind kan være snavs på din pc.

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Læg loggen herind

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2015 - 17:34 #7
Overvågning CCleaner:
Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /MONITOR
Avatar billede bas Forsker
16. januar 2015 - 16:43 #8
Mange tak for hjælpen så langt. Efter genstart virker PC'en umiddelbart kvikkere.

Jeg har deaktiveret de tre programmer, som I startede med at foreslå.

Malwarebytes logfil:

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scan Dato: 16-01-2015
Scan Tid: 16:08:26
Logfil:
Administrator: Ja

Version: 2.00.4.1028
Malware Database: v2015.01.16.06
Rootkit Database: v2015.01.14.01
Licens: Gratis
Malware Protection: Handicappede
Ondsindet Hjemmeside Beskyttelse: Handicappede
Selvbeskyttelse: Handicappede

OS: Windows 7 Service Pack 1
CPU: x86
Fil system: NTFS
Bruger: Martin

Scan Type: Trussel Scanning
Resultater: Fuldført
Objekter Scannet: 353313
Forløbet Tid: 22 min, 1 sek

Hukommelse: Aktiveret
Startop: Aktiveret
Filsystem: Aktiveret
Arkiver: Aktiveret
Rootkits: Aktiveret
Heuristics: Aktiveret
PUP: Aktiveret
PUM: Aktiveret

Processer: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Moduler: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Nøgle Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Værdi Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Data Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Mapper: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Filer: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Fysiske sektorer: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

(end)

AdwCleaner logfil:

# AdwCleaner v4.107 - Report created 16/01/2015 at 16:35:00
# Updated 07/01/2015 by Xplode
# Database : 2015-01-13.2 [Live]
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (32 bits)
# Username : Martin - MARTIN-PC
# Running from : C:\Users\Martin\Downloads\AdwCleaner\adwcleaner_4.107.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Ask
Folder Deleted : C:\ProgramData\Babylon
Folder Deleted : C:\ProgramData\NCH Software
Folder Deleted : C:\Users\Martin\Documents\Optimizer Pro
File Deleted : C:\END

***** [ Scheduled Tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Key Deleted : HKCU\Software\5e2da8db368e943
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{813A22E0-3E2B-4188-9BDA-ECA9878B8D48}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}
Key Deleted : HKCU\Software\APN PIP
Key Deleted : HKCU\Software\Conduit
Key Deleted : HKCU\Software\PIP
Key Deleted : HKCU\Software\powerpack
Key Deleted : HKCU\Software\UpdateStar
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\{1146AC44-2F03-4431-B4FD-889BC837521F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{3A7D3E19-1B79-4E4E-BD96-5467DA2C4EF0}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{6791A2F3-FC80-475C-A002-C014AF797E9C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Babylon
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Conduit
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\PIP
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\systweak

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17496

-\\ Mozilla Firefox v35.0 (x86 da)

[0zf7v82c.default\prefs.js] - Line Deleted : user_pref("extensions.enabledAddons", "safesearch%40f-secure.com:1.0,%7B972ce4c6-7e08-4474-a285-3208198ce6fd%7D:35.0");
[0zf7v82c.default\prefs.js] - Line Deleted : user_pref("extensions.xpiState", "{\"winreg-app-user\":{\"smartwebprinting@hp.com\":{\"d\":\"C:\\\\Program Files\\\\HP\\\\Digital Imaging\\\\Smart Web Printing\\\\MozillaAddOn3\",\"e\":false,\"v\":\"4[...]

-\\ Google Chrome v41.0.2272.3

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [2305 octets] - [16/01/2015 16:32:40]
AdwCleaner[S0].txt - [2292 octets] - [16/01/2015 16:35:00]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [2352 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2015 - 17:12 #9
Hej.
Kan se at AdwCleaner fjernede nogle ting fra Browseren man ikke har brug for. Den anden log var fin.

En sidste ting du måske kan overveje er at fjerne Java. Det viser sig jo nu at Java ikke længere bruges til hverken netbank eller e-boks, så bruger du ikke specielle sider hvor den skal bruges ville jeg fjerne den, da den kan være en usikkerhedsfaktor i browseren. Jeg har selv fjernet den på computeren her.

Føler du ellers at computeren kører fint nu?
Avatar billede bas Forsker
16. januar 2015 - 17:30 #10
Mange tak.
Jeg har nu også fjernet Java.
Så må jeg se, om giver problemer ;-)

220661, poster du et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2015 - 17:44 #11
Ja det gør jeg her. Tak for point :-)