Avatar billede happymannn Novice
15. januar 2015 - 17:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Faste tekster i C5 kassekladde.

Hej.

Er der nogle der ved hvordan man opretter faste tekster i C5 Light i kassekladden??

I "tekst" feltet burde det vel være muligt at oprette faste tekster, så man slipper for konstant at skrive "Varesalg" "Dankort salg" "Overført til kassekredit" o.s.v.

Altså, er det muligt blot at skrive f.eks. "1" for "Varesalg" "2" for Dankort salg" o.s.v. ??

Kan huske jeg i tidernes morgen gjorde det på "PC-Plus" bogførings-prg, men synes ikke jeg kan finde noget i manual til C5.

Henrik
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
15. januar 2015 - 19:58 #1
Hej Henrik,

Du kan oprettet tekster som kan bruges i kassekladden via menupunktet FINANS / TILPASNING / TEKSTER.

Opret en ny tekst med F2.  Systemet bruger tekstnumre fra 1 - 99, så det første nummer du kan bruge er 100.

Efterfølgende kan du taste nummeret i tekstfeltet i kassekladden, hvorefter teksten indsættes.

Oprettede tekster kan ses i kassekladden, når man står i feltet tekst og taster ALT+H, eller med musen trykker på feltets valgmuligheder.

God fornøjelse.
ADDCON

Peter Agger
Avatar billede happymannn Novice
15. januar 2015 - 21:44 #2
Du skal have tusind tak Peter :-)