Avatar billede Haug37 Nybegynder
15. januar 2015 - 20:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 problemer med "Microsoft live konto"

Hej

En ven har købt en Medion stationær og en Medion laptop .

Da han ikke er meget for selv at rode med det, har han spurgt om jeg kunne "starte" dem op og få installeret div.

Som sagt så gjort.

Jeg får et problem da den præinstallerede windows 8.1 beder om at man logger ind med sin Microsoft live konto.

Da man kan bruge hvilken som helst mail konto, vil han gerne bruge sin gmail konto som login.

Problem er bare at windows vil ikke godtage den. Der kommer besked "mailkonto eller password er forkert"

Men det er den ikke, har prøvet at tilgå mailkonto fra en anden pc og det virker fin både mail og pass.

Det er prøvet på begge maskiner, men ingen vil godtage mail/pass.

Har nu installeret dem med "lokal" konto uden som ikke skal bruge adgangskode. Har efterfølgende også forsøgt at ændre kontoer (som man skulle kunne) fra lokal til en "live" konto med kode, det virker bare heller ikke

Hvad kan være galt ? Bruger selv fint min gmail på min pc

Kan det være "." i mail navn før @ = noget.nogetandet@gmail.com ?

Mvh haug37
Avatar billede showsource Seniormester
15. januar 2015 - 21:37 #1
Hmm, boot "firsttime" vil ha' en brugbar email-adresse.
Password til brug af email-adresse har INTET med comp at gøre !!!
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2015 - 03:25 #2
Microsoft vil så gerne have at alle win 8 brugere har en live konto..
Så opret den bare med det så det virker, så ændr den bagefter!
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2015 - 08:57 #3
hans gmail skal være primær email på live-kontoen før win8 vil bruge den. Og så er det ikke gmail-adgangskoden, men adgangskoden til live-kontoen, der bruges til login på windows.
Avatar billede conz Juniormester
16. januar 2015 - 11:06 #4
Du skal oprette en ny Microsoft konto, hvor du under oprettelsen vælger at oprette den med en eksisterende email, nemlig hans Gmail. Du kan ikke bare lige ind med hans Gmail.
Avatar billede Haug37 Nybegynder
14. februar 2015 - 09:38 #5
Har løst det hans gmail var forkert