Avatar billede bobjoern Nybegynder
15. januar 2015 - 22:09 Der er 4 kommentarer

Tildeling af enhed til specifik router

Hej eksperter

Håber i kan hjælpe med mit problem.

Jeg har en airport Extreme og Express der er koblet sammen med kabel, og laver samme trådløse netværk (navn,kode osv).

Mit problem er at mit sony w828b har det med at hoppe fra det stærkeste til det svageste netværk midt i fx netflix og så ryger forbindelsen.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre, således TV'et kun kobler op med den ene router der har det bedste signal?

Har prøvet med gæstenetværk - det gider TV'et bare ikke være på...

Håber i har et forslag
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2015 - 22:30 #1
Ville det gøre noget hvis de trådløse netværk havde forskelligt navn?

Eller at fjernsynet er koblet på med kabel?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2015 - 03:22 #2
så er det jo dit tv der dummer sig.
du må da ku give det et net det altid skal bruge?

routeren er ligemeget.
hvis tv selv hopper over, så er det i tv du skal rette noget.
Avatar billede bobjoern Nybegynder
16. januar 2015 - 08:17 #3
Det vil helt sikkert hjælpe med forskellige navne på netværket - det er bare lidt irriterende at skulle have forskellige netværk når man nu bor i ét hus :)

Problemet er som sagt at netværkene hedder det samme - går jeg fx rundt med min telefon er det ret belastende ikke at have et kraftigt netværk kontinuerligt.

Så det jeg håbede på var noget med at man kunne afvise en specifik IP eller noget på den ene airport.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2015 - 12:41 #4
du kan godt have 2 navne.
så skal du lave en static route mellem de 2 net, inde i routeren.