Avatar billede fredand Forsker
16. januar 2015 - 09:39 Der er 2 kommentarer

Where to look for errors in XP

Yesterday night I started a big transfer of a lot of files from a laptop-PC with XP pro to a PC with XP home (into a shared folder) over my wifi. (This transefer would last for more then four hours)

This morning, just before dashing of to work, I saw that the transfer failed (an error popup at my laptop) because of the shared folder was not accessible.

I have not checked the other PC yet.

But now is my question where would you look for the error? Is there any logs some where that you would think might be of interest?

Best regards
Fredrik
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2015 - 12:19 #1
det er altid bedre med kabel til den slags.
Og hvis du er på 'fjernstyret' router (fx yousee eller stofa) så kan de opdatere/genstarte forbindelsen i løbet af natten.
Der er ikke andet for, end at prøve igen - brug evt xcopy fra en dos-boks i stedet.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2015 - 12:39 #2
sometimes, windows loose connection on shared folders.
its a bug that was never fixed.