Avatar billede ps76 Forsker
16. januar 2015 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 sync

Jeg har w8 på min stationære - og nu også en ny bærbar. Jeg har fået gjort et eller andet, da jeg starter den nye bærbare op, som - tror jeg - også påvirker min stationære, da mit nummer keypad på den stationære ikke virker mere. Og det er IKKE fordi jeg har fået trykket på Num lock. (som i øvrigt siger et "Bip" lige pludselig, når man trykker på den..har den aldrig gjort før?). Jeg tror der er noget sync de to imellem, og at jeg har fået valgt noget på den bærbare, som så påvirker den staitonære også.

Så det var det ene. Det andet er, at på den nye bærbare kan jeg ikke højreklikke - det virker ikke. Kun lige under opstart, men når først alt er indlæst kan jeg ikke højreklikke. Kun ved at holde en finder fast på skærmen åbner højreklik menuen.

Jeg tror begge problemer er noget jeg har fået valgt ved opsætningen af windows 8 på den nye bærbare - men hvor? Jeg vil gerne have det ført tilbage, så 1) jeg kan højreklikke og 2) mit nummer keypad virker igen.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2015 - 14:12 #1
ehm.. nogle kb (alle?) har en tast der lukker numpad ned. den kaldes F.
det er en funktionstast som skifter mellem genvejstaster (mail/browser/andet), så hvis den er aktiv, virker F1-F2 osv ikke, men kun den funktion som er på dem.

har dit tastatur sådan en knap ?

der er også noget der hedder sticky keys, hvis du holder en tast nede længe, så popper den op og vil give tasten en egenskab.

prøv at gå i kontrolpanel/ og se hvad indstilliger der findes for tastatur og mus.

mus kan slås fra, så den kun bruger venstre..
Avatar billede ps76 Forsker
16. januar 2015 - 17:19 #2
Jamen kan du bekræfte at man på en bærbar kan lave restriktioner eller ændringer på et andet keyboard - hvis begge kører W8 og er logget ind på den samme microsoft konto?
Mit stationære tastatur har ikke en knap som du beskriver. Den eneste knap, der kan påvirke numpad er Num Lock. Og den har jeg styr på...
Avatar billede ps76 Forsker
16. januar 2015 - 18:56 #3
problemet med højreklik på bærbare er løst med en genopretning. Virker nu.
Men numpad virker stadig ikke på min stationære. Har dog lige opdaget, at hvis jeg er på f.eks. søgefeltet i GOogle, og så trykker på numpad tast "5", så reagerer den ved at markere noget af det der står i feltet. SÅ den er ikke død - vil bare ikke skrive tal...?!
Nogen der kan forklare dette?
Avatar billede ps76 Forsker
18. januar 2015 - 22:39 #4
Problemet har løst sig selv - jeg ved ikke rigtig hvordan. Men giv et svar hvis du vil have point for den tid du brugte på det...
Avatar billede ps76 Forsker
14. februar 2015 - 08:54 #5
lukker