Avatar billede Jensemadsen Nybegynder
16. januar 2015 - 14:18 Der er 3 kommentarer

Underlig installations-forløb vedr. Office 2007 Word

Jeg installere Word fra Office 2007 pakken.

Efter installationen starter jeg Word for første gang, og her bliver jeg mødt af meddelelsen; "Word krævet VBA-makrosproget installeret for at kunne udføre handlingen".

Men hvor kommer dette fra? Hvorfor installere den ikke programmet færdig i første omgang? Og hvorfor kan jeg ikke bare sige nej tak til makro meddelelsen?

Jeg har nu kun en mulighed, og det er at acceptere installation af dette makro-programmel, hvorefter Office installationen starter på ny ???

Herefter registrere jeg så Office via nettet, hvorefter jeg får meddelelsen; "Husk at afbryde internetforbindelsen, hvis du ikke længere har brug for den, når du er færdig med aktiverings- og registreringsprocessen"

Men hvad er det nu for noget? Hvordan bliver sådan en besked født ??? Hvorfor skal jeg nu afbryde internetforbindelsen? Jeg har jo bare installeret Word ???
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2015 - 14:58 #1
MS vil meget gerne have at du køber en ny office pakke, og ikke bruger sådan en gammel en, så nogle af deres updates har fjernet ting som office brugte førhen.

windows update opdager at du har office, og stikker dig officeopdateringer, som ikke er kompatible med den gamle version, og så på et eller andet tidspunkt holder det op med at virke.
16. januar 2015 - 15:08 #2
For at Word skal kunne fungere, skal du udover selve programmet også installere nogle af de fælles Office-funktioner. (f.eks. VBA)

Meddelelsen om at afbryde internetforbindelsen kommmer fordi det program, du installerer, stammer fra en svunden tid, hvor den slags meddelelser var almindelige.
16. januar 2015 - 15:10 #3
OG Office 2007 er stadig på listen over software, der opdateres af Microsoft. Så indtil videre vil den fungere - også med opdateringer.