Avatar billede Fistermand Novice
16. januar 2015 - 17:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blå firkant over video visning.

Blå  firkant over video visning.

Når jeg vil se et video clip fra en hjemmeside eller et video clip, jeg har gemt på min stationære pc, lægger der sig ret hurtigt et blå skær over videobilledet.
Hvis jeg scroller hjemmesiden ned forsvinder den en kort tid før igen at vende tilbage.

Jeg har Windows 7 Ultimate.
På min bærbare er der ikke noget problem.

Må I har bud på hvad der kan være galt?

Hilsen

Jørgen L.
Avatar billede bas Forsker
16. januar 2015 - 17:32 #1
Kan du lave et billede af det?

Jeg tænker, om det kan være mangel på ram eller grafikkortets egenskaber.
Avatar billede Fistermand Novice
16. januar 2015 - 18:05 #2
Jeg vil meget gerne lave et billede.
Men hvordan sætter jeg det ind her?

Jeg har en processor Intel(R) Core (TM) i7-3770 3.4p Ghz og 16 RAM installeret.

Grafikkort NVIDIA® GeForce® GTX660
Avatar billede bas Forsker
16. januar 2015 - 18:42 #3
Måske kan du bruge denne side http://billedeupload.dk/
og sætte linket ind her.

Men ja, det kunne være fint, hvis man kunne vedhæfte billeder direkte på eksperten.dk.
Avatar billede Fistermand Novice
16. januar 2015 - 19:12 #4
Jeg håber, billederne er tydelige nok og at de viser problemet.

Det første foto uden den blå firkant.
Det næste foto med den blå firkant - se ude i kanten er der en blå kant, som i virkeligheden er randen af den blå firkant, som dækker hele video-billedet.

http://billedeupload.dk/images/cPibn.jpg
http://billedeupload.dk/images/potOE.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2015 - 21:02 #5
Afspilles video over browseren når du afspiller selvom du har gemt filen?
Har du adblock installeret på din browser?
Avatar billede Fistermand Novice
16. januar 2015 - 21:33 #6
Du skriver:
Afspilles video over browseren når du afspiller selvom du har gemt filen?

Jeg afspiller gemte videoer via fx.AVS player (altså en ekstra player) og der er også her det blå skær/firkant.

Du skriver. Har du adblock installeret på din browser?

Ja, men jeg har afinstalleret den fuldstændig og problemet med det blå skær/firkant er der fortsat.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2015 - 00:36 #7
Ok så har jeg ikke flere bud på dit problem desværre :-(
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2015 - 02:37 #8
videoer afspilles i grafikkortet, på noget der kaldes overlay.
det er derfor det ikke er muligt at printscreen og snuppe et billede fra en video, da det ikke er en del af det rigtige windows billede.

derfor mistænker jeg din grafikkort driver/eller kortet selv, for at lave fejlen.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2015 - 02:38 #9
noget er ude af tune.
det er ligesom billige lydkort, der allesammen trækker lyden til venstre
Avatar billede Fistermand Novice
17. januar 2015 - 05:40 #10
Til sidwave:

Jeg har fundet dette på nettet om det, du kalder printscreen (jeg kendte faktisk ikke den funktion, men bruger nogle gange Klippeværktøj under Tilbehør):

"Nogle gange kan det være nemmere at vise andre, hvad du ser på computerskærmen i stedet for at forklare det. I Windows findes der en nem løsning, som er tasten PrtScn. Når du trykker på denne tast, bliver et billede af skærmen kopieret til Udklipsholder. Dette kaldes et billede af skærmen eller et skærmbillede.
Hvis du vil udskrive et skærmbillede, eller du vil sende det via e-mail, skal du først indsætte det i Paint eller et andet billedredigeringsprogram og gemme det."

Det er IKKE sådan mine to vedlagte billeder er blevet til.
Jeg bruger som nævnt nogle gange Klippeværktøj under Tilbehør. Men det kunne ikke lade sig gøre.

Derfor har jeg brugt mit digitalkamera til at tage nogle billeder.
Et hvor videoen lige netop er begyndt og hvor det blå skær ikke endnu er fremkommet. Og dernæst et billede nogle få sekunder efter, hvor det blå skær fremkommer.
- I mit første indlæg skriver jeg noget i den retning: " - der lægger sig ret hurtigt et blå skær over videobilledet" Altså et før og efter billede kan man næsten kalde det.

Efter bearbejdelsen af billederne har jeg så sendt dem via billedupload til dette forum.
Avatar billede Fistermand Novice
17. januar 2015 - 05:43 #11
Undskyld jeg har vist skrevet mit indlæg som et svar og til pointgivning. Det var ikke meningen.

Til sidwave:

Jeg har fundet dette på nettet om det, du kalder printscreen (jeg kendte faktisk ikke den funktion, men bruger nogle gange Klippeværktøj under Tilbehør):

"Nogle gange kan det være nemmere at vise andre, hvad du ser på computerskærmen i stedet for at forklare det. I Windows findes der en nem løsning, som er tasten PrtScn. Når du trykker på denne tast, bliver et billede af skærmen kopieret til Udklipsholder. Dette kaldes et billede af skærmen eller et skærmbillede.
Hvis du vil udskrive et skærmbillede, eller du vil sende det via e-mail, skal du først indsætte det i Paint eller et andet billedredigeringsprogram og gemme det."

Det er IKKE sådan mine to vedlagte billeder er blevet til.
Jeg bruger som nævnt nogle gange Klippeværktøj under Tilbehør. Men det kunne ikke lade sig gøre.

Derfor har jeg brugt mit digitalkamera til at tage nogle billeder.
Et hvor videoen lige netop er begyndt og hvor det blå skær ikke endnu er fremkommet. Og dernæst et billede nogle få sekunder efter, hvor det blå skær fremkommer.
- I mit første indlæg skriver jeg noget i den retning: " - der lægger sig ret hurtigt et blå skær over videobilledet" Altså et før og efter billede kan man næsten kalde det.

Efter bearbejdelsen af billederne har jeg så sendt dem via billedupload til dette forum.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2015 - 12:58 #12
ja det ved jeg godt :)
Avatar billede Fistermand Novice
29. januar 2015 - 01:07 #13
Blot til oplysning:
Løsningen var tilsyneladende at ændre skærmens indstilling. Skærmen Dell U2413 har jeg sat i advance mode og problemet med blå skær over videoen er forsvundet.