Avatar billede tofferman Nybegynder
16. januar 2015 - 23:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor "nedarves" Chromes indstillinger til andre på netværket?

Hej.

Jeg har prøvet at søge efter dette problem rundt omkring, men har ikke rigtigt kunnet finde svar.

Mit problem er, at både min kone og jeg bruger Chrome på hver vores Windows 7 pc. Vi har også hvert vores Google-login.

Men det er som om at vi deler den samme Chrome. Hvis hun skifter sin startside får jeg også denne startside. Det samme sker for hende når jeg så skifter startsiden tilbage igen.

Jeg har også lagt mærke til at webhistorikken er den samme.

Dog er det sådan, at når jeg går på Facebook er det mig der er logget ind, mens det er hende der er logget ind når hun går på Facebook.

Det tyder jo på at vi ikke deler cookies, men et eller andet deler vi åbenbart alligevel. Hvad kan der være galt, for det er ret irriterende?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2015 - 23:53 #1
Kan det have noget med synkronisering at gøre mellem browserne?

https://support.google.com/chrome/answer/2591582?hl=en
Bruger ikke Crome, så det er et skud på hvad der måske sker
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2015 - 23:58 #3
Fra denne tråd her: idganswers.com/question/9031/how-to-stop-chrome-from-syncing-browser-data-whenever-i-log-into-my-google-account

MrsMith

I find it convenient, but it's not hard to stop it. It's as easy as A, B, C actually.

A. Go into the dashboard. Log in. https://www.google.com/settings/dashboard?hl=en

B. Scroll down to "Chrome Sync" and click "Manage Chrome Sync" on the right.

C. Go to bottom of resulting summary page and click "Stop and Clear." It will ask you if you really want to, and if you do, in fact, really want to, click "Ok."

Håber det kan hjælpe dig :-)
Avatar billede tofferman Nybegynder
17. januar 2015 - 00:43 #4
Vi bruger ikke samme Google-konto, og vi bruger iøvrigt heller ikke Xmarks.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2015 - 10:40 #5
Er jeres C drev på begge computere delt på jeres hjemme netværk?
Avatar billede tofferman Nybegynder
17. januar 2015 - 19:49 #6
Nej.

Vi har delt vores "Dokumenter", "Musik" og "Video"-mapper, men ellers ikke noget. Derudover har vi slået vores deling-indstillinger til så vi kan streame fra maskinerne.

Og så er vi selvfølgelig på samme "hjemmegruppe" som det hedder i Win7
Avatar billede tofferman Nybegynder
26. januar 2015 - 07:23 #7
Lukker spm.