Avatar billede janemil Nybegynder
17. januar 2015 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skifte spog for hele sitet

Har sat automatisk sprog i web.config
<globalization enableClientBasedCulture="true" uiCulture="auto" culture="en-GB" />

Har så nogle links, hvis man vil skifte sproget bagefter. De virker fint, men skiftet kun sproget på en side.

Hvad mangler jeg for at skifte det på hele applikationen? Tekster er i App_GlobalResources og de kan fint loade på alle sider.

pt har jeg:
protected override void InitializeCulture()
        {
            var cultureName = Request.QueryString["lang"];
            if (!string.IsNullOrEmpty(cultureName))
            {

                Page.UICulture = cultureName;
                CultureInfo culture = new CultureInfo(cultureName);
                Thread.CurrentThread.CurrentUICulture = culture;
                base.InitializeCulture();
            }
Avatar billede softspot Forsker
17. januar 2015 - 12:08 #1
Du kunne evt. gemme det valgte sprog i en cookie og så hente den cookie-værdi, hvis Request.QueryString["lang"] ikke er sat.
Avatar billede janemil Nybegynder
17. januar 2015 - 12:39 #2
Har prøvt med cookie. Det gider ikke for mig. Har du link til en lille simpel artikel?
Det er på en Ipad jeg tester det.
Avatar billede softspot Forsker
17. januar 2015 - 13:20 #3
Google kan nu svare på meget... jeg søgte f.eks. på ".net cookies example" og fik små 2 mio resultater (jeg har dog ikke kigget dem alle igennem - bare en af de 4 første):

www.codeproject.com/Articles/31914/Beginner-s-Guide-To-ASP-NET-Cookies

Se lidt nede i artiklen under "How to create Cookies" og "How to read data from Cookies". Du kan nok også få noget ud af, at læse resten af den artikel... :-)
Avatar billede keysersoze Guru
17. januar 2015 - 13:26 #4
Bare husk på, at hvis du ikke har unik URL pr sprog har det risici/forvirring i forhold til søgemaskiner
Avatar billede softspot Forsker
17. januar 2015 - 17:06 #5
Mht. SEO på flersprogssites, kig da evt. på denne artikel:

http://searchengineland.com/the-ultimate-guide-to-multilingual-and-multiregional-seo-157838
Avatar billede janemil Nybegynder
17. januar 2015 - 20:22 #6
Så virker det sku. Tak Softspot. Ligger du svar?
Havde en fejl i koden i min eget forsøg fordi jeg ikke tog højde for cookien var et array.

Ja skal have kigget på det med forskellige URLs senere. Nok i fase 2 af websitet. Ved pt ikke hvor sitet skal hostes. Vil gerne lave det med virtuel folder, da det virker godt.
Avatar billede softspot Forsker
17. januar 2015 - 20:59 #7
Velbekomme :)