Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2015 - 12:39 Der er 4 kommentarer

HTML - mangler hjælp

Kære Eksperter.

Jeg mangler hjælp til at få udfyldt disse punkter:

*Hvordan laver jeg en tabel/skema som kan udfyldes med f.eks. navn, efternavn og email. (Det har jeg styr på), men jeg vil gerne kunne lave en button som måske kunne hedde "gem". Meningen er så at Navn, efternavn og email bliver gemt på min computer i et excel dokkement, det skal kunne gemmes i "hentede filer".

*Når skema/tabel er udfyldt, men jeg ikke udfylder email. Hvordan får jeg så den til at sige "Udfyld venligst det røde felt"

Håber i kan hjælpe mig - tak på forhånd

Mvh
Daniel Brogaard
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2015 - 12:42 #1
Det ville også være dejligt hvis jeg kunne få svar på, hvordan det bliver sendt til email. :-)

mvh
Daniel Brogaard
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2015 - 12:46 #2
man kan ikke gemme lokalt på disk, det er totalt usikkert.
man gemmer i en database, f.eks kan det godt være en ms access fil, men de fleste bruger mysql.
Avatar billede Slater Ekspert
17. januar 2015 - 12:48 #3
Det med at tvinge udfyldning af et felt er det eneste du kan gøre i HTML. Der kan du tilføje required til tag'et, f.eks.
<input type="text" name="email" required>

Det er dog HTML5, og vil ikke virke på Internet Explorer 9 og under, samt Android 4.4 og under og alle versioner af iOS Safari.

Det andet kan ikke gøres i HTML overhovedet. Der skal noget server-side til.

Når du siger "gemme en fil på min computer", mener du så den computer (server) websiden ligger på, eller den computer klienten bruger til at se siden?
Hvis serveren kan det lade sig gøre. Hvis klienten, så kan du kun lave en fil som du beder brugeren om at downloade, altså som kommer op og siger "vil du gemme denne fil?". Det kan ikke gøres automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2015 - 15:23 #4
ok
tak for hjælpen