Avatar billede Jensemadsen Nybegynder
18. januar 2015 - 14:08 Der er 6 kommentarer

Apple eller MS

Macbook eller seneste Windows.
Hvad er det bedste, eller er der overhovedet nogen forskel, når vi snakker sikkerhed?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2015 - 14:47 #1
hvis du kan leve med win8, så er der flere muligheder med win og til en lidt lavere pris.
Sikkerheden er efterhånden også et spg om deres cloud-system. Er det sikkert, og kører det stabilt. Det bliver den store kamp de nærmeste år. Mit gæt her er, at microsoft ikke har råd til at lave en smutter - så de er all-in.
Resten er op til dig og dine valg af adgangskoder.
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. januar 2015 - 14:55 #2
Sikkerhed er primært dig selv - herunder de programmer od de steder de  besøger på internettet. Du kan søre rimeligt sikkert på begge platforme, medmindre du har extraordinære behov eller kvalificerede forfølgere. Sikkerhed er også backup herunder fysisk sikkerhed også af backupperne..
Avatar billede jensenjs Juniormester
18. januar 2015 - 15:47 #3
Angående sikkerhed handler det først og fremmest om dig selv!

Jeg skal ikke anbefale det ene frem for det andet, men er Windows inde i dine overvejelser så kan jeg da anbefale at vente lidt endnu, da Windows 10 er lige på trapperne, og den er en version der skøjter hen over W8-8.1/XP osv. den har de fordele der ligger i W8 uden ulemperne, den er langt mere stabil og langt hurtigere end XP osv.

Men dette skal ikke være en salgstale for hverken Win, Linux eller Apple.
Kun en oplysning om at W8 er hurtigt på vej ud, og bliver erstattet af det system jeg sidder med lige nu.

Det vigtigste for dig hvordan du har det med det du vælger!!!!!
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2015 - 19:36 #4
Du kan jo os få Linux Ubuntu?
Som der nævnes så er det største sikkerhedsproblem brugeren, men Microsoft har jo os for vane at lade døren stå åben så man skal have sikkerhedssoftware installeret mm..

Mac er grundlæggende os Linux, men det er en lukket udgave og de er os meget lukkede mht at brugeren skal kunne komme ind i den.. (Af hvad jeg har hørt).
Avatar billede nopsen Ekspert
19. januar 2015 - 05:13 #5
ingen grund til at hjælpe her, spørgeren vender ikke tilbage.

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Jensemadsen
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2015 - 10:23 #6
Irriterende med den slags der ikke vender tilbage.