Avatar billede richardjensen Seniormester
18. januar 2015 - 16:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Død over Vosteran !

Har netop haft uønsket besøg af 'Vosteran' -er den multiresesistent ?
Jeg valgte efter flere mislykkede forsøg på sletning at hjemsøge/slette
forekomster enkeltvis i registreringsdatabasen, - det er en noget langsommelig operation. Findes der en smart måde,så man ikke skal gennemsøge og finde/slette de enkelte forekomster, men lade automatik finde og slette alle.
Jeg tænker på at tage hele registreringsdatabasen ud til rensning , - fx i et tekstprogram, - mener at have hørt om noget sådant , for læ.æ.æ.nge siden.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2015 - 17:26 #1
Har du prøvet at gennemføre denne guide her?
http://malwaretips.com/blogs/remove-vosteran-search/
Avatar billede richardjensen Seniormester
18. januar 2015 - 21:07 #2
Netop nævnte har jeg ikke prøvet , men ADW og Comodo er forsøgt,men jeg fik indtryk af, at vosteran havde været inde og lave ravage flere steder bl. a. 'afvæbne'ADW, og jeg fandt flere uønskede ændringer flere steder,
så jeg greb til den radikale måde,- at rense ud i Reg-databasen, -det er ganske vist lidt træls men til gengæld effektiv når det gøres rigtig.
Det er irriterende, at der er så mange 'banditter',der forsøger sig som 'blind passager',når man vil downloade noget.
Man skal virkelig have begge øjne åbne,før man trykker 'download'.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2015 - 16:05 #3
Installer Unchecky og lad den køre i baggrunden. Den vil tage mange af de ubehagligheder der følger med hvis man ikke ser sig for.
http://unchecky.com/
Du kan se i video længere nede hvordan den fjerner unødvendige tjektegn.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2015 - 16:07 #4
Unchecky virker så når du installerer. Du kan jo selvom du er påpasselig få noget med ned som man skal være vågen på under installation. Vil anbefale du stadig ser efter, men det vil helt sikkert lette din opgave.
Avatar billede richardjensen Seniormester
19. januar 2015 - 16:33 #5
Unchecky hentet/installeret, så håber jeg,den kan hjælpe med at 'holde stien ren'.Den fandt intet ,men jeg havde jo også lige været rundt med den 'stive kost'.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2015 - 19:54 #6
Den sætter kun ind, når du installerer program fra nettet næste gang. programmer du har installeret kan den ikke gøre noget ved.
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. februar 2015 - 10:55 #7
Det lader til,at Unchecky ikke har lukket/låst porten godt nok.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2015 - 16:09 #8
Hvad har du installaeret nu siden du har problemer?
Har du brugt systemgendannelse?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2015 - 16:09 #9
Og har du den til at køre i baggrunden?
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. februar 2015 - 20:40 #10
Systemgendannelse fra vist engang i oktober forsøgt,men uden tilfredsstillende resultat, - efter at Vosteran var slettet,(mente jeg )
opdagede jeg at den stadig lå gemt på HD'en.
Jeg kan have overset den, men jeg mener det ikke.  Nu er Unchecky slettet.
Der var lavet 'crossover'-forbindelser,så klik på et ikon på fx. skrivebordet gav uventet resultat.
Nu er jeg  vist bedst tjent med en 'forårsrengøring' ,har endnu ikke besluttet,hvor dybt.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2015 - 15:59 #11
OK.