Avatar billede dvk Nybegynder
18. januar 2015 - 16:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg ud af hvilke filtre jeg har brugt (i et åbent dokument)?

Hej eksperter!
Jeg har siddet og leget med forskellige filtre i Photoshop. Nu er jeg rigtig glad for resultatet og vil gerne genanvende indstillingerne på mine øvrige billeder. Hvordan gør jeg det? Jeg kan ikke huske hvilke filtre jeg har brugt.

Dokumentet er stadig åbent.

Mvh
Daniel
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. januar 2015 - 17:15 #1
Menuen Vindue / Oversigt
Avatar billede prodic Mester
18. januar 2015 - 17:51 #2
Ikke at det hjælper meget nu, men i fremtiden kan du med fordel bruge Photoshops Smart Filter-funktion, så du hurtigt og smertefrit kan kopiere effekter/filtre til et eller flere billeder.

Såfremt du ikke har anvendt - hvilket jeg antager at du ikke har - så har du kun History-paletten at læne dig op af. Den husker desværre kun 20 "steps" per default, så der finder du nok ikke meget hjælp.
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2015 - 18:03 #3
Og du skal også være opmærksom på, at "gode" indstillinger for redigeringer af farve, kontrast, belysning og flere ting i langt de fleste tilfælde varierer fra billede til billede. Du kan kun regne med nogenlunde ens resultater med billeder, som er taget på samme tidspunkt, fra samme sted og med samme belysning.
Avatar billede dvk Nybegynder
20. januar 2015 - 22:49 #4
Ok, tusind tak for inputs. Jeg tror at der er håb forude for jeg kan se at alle de relevante trin findes i min historie. De fremstår som hhv. "Filter Gallery" og "Vibrance". Hvordan kan jeg se hvad de dækker over?

Jeg redigerer produktphotos som burde være taget under samme forhold.

Jeg må eksperimentere med Smart Filters næste gang.
Avatar billede dvk Nybegynder
19. marts 2015 - 19:07 #5
-