Avatar billede Hr. Thorsted Mester
18. januar 2015 - 16:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Win 7 opstart kun mulig i "safe", men derefter genstart virker OK

Hej Eksperter.
Jeg har en Windows 7 home Premium 64 bit.
Efter en del vrøvl, formodentlig virus, monterede jeg en ny HD og installerede det hele igen. Org. drivere til bundkort og skærmkort. Ingen fejl i enhedshåndtering. Windows har fået lov at opdatere alt den ville.
Når jeg tænder for PC'en kommer der hurtigt en skærm hvor det kun er muligt at reparere eller gendanne.
Valgte at reparere. Efter en rum tid, kunne ikke reparere, gendan.
OK jeg trykkede på gendan. Efter en rum tid, kunne ikke gendanne "luk".
Ved næste start trykkede jeg F8 og fejlsikret. Når den er startet i fejlsikret og jeg helt enkelt beder om genstart, så genstarter den uden problemer.
Hvis den har været lukket helt ned i et stykke tid, skal den "bare" startes i fejlsikret først og så genstartes.

Er der en herinde der kan løsningen på dette problem?
Har kørt chkdsk unden at finde fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2015 - 17:30 #1
Prøv at køre sfc /scannow med den også der vil tjekke systemfilerne. Du skal have cd i drevet når denne køres:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html

PS du skal starte kommandoprompt kørt som administrator når du gør det (højreklik-kør som administrator)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2015 - 18:14 #2
Når du lukker den ned, så prøv at fjerne strøm fra den og hold startknappen nede i et øjeblik. Monter strøm og prøv at starte op.
Kommer den så normalt op at køre med det samme?
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
18. januar 2015 - 18:58 #3
Jeg har prøvet at fjerne strømmen og holde startknappen inde et stykke tid, for at fjerne statisk elektricitet. Det hjalp ikke. Jeg vil nu køre scannow og give en tilbage melding.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
19. januar 2015 - 07:46 #4
Desværre har det ikke hjulpet.
Noget scannow ikke kunne reparere, men jeg har ikke styr på alle de ting der står i log filen, så jeg ved ikke hvad den ikke kunne reparere. Log filen er meeeeeeeeget lang.
Har siden opdateret Windows. Intet har hjulpet.
Vil nu prøve med repair fra dvd'en og så tage dospromten der.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2015 - 16:13 #5
Ok. Håber du kan få den repareret så den kan køre igen.
Husk lige at tage hen om Windows Update når du får den til at køre igen. Det er muligt du kommer til at hente alle opdateringerne igen.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
19. januar 2015 - 18:26 #6
Scannow kan ikke reparere, genstart computeren.
Genstart, men kun i fejlsikret, derefter genstart og den kører. Lukker ned og forsøger at reparere med Windows dvd'en. Kan ikke reparere, foreslår gendannelse.
Ok jeg forsøger at gendanne, men den når aldrig at vise mig et gendannelsespunkt, før der kommer en blå stopskærm. Noget med netværkskortet. (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL).
Trykker på afbryderen. Tænder igen. Nu beder den om at reparere eller gendanne.
Prøver at reparere. Går ikke, klikker på gendan. Får ikke et gendannelsespunkt. Pc'en genstarter af sig selv.
Prøver så at lukke den ned og vente 10 min. Hopla den starter. Lukker ned igen og venter en halv time. Hopla den starter. Nu er jeg spændt på i morgen tidlig.
Skal nok give besked.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2015 - 20:03 #7
Jeg tror det har noget at gøre med at der er spænding på en komponent der gør at den ikke starter op hvis du gør det med det samme. Det var derfor jeg skrev #2 Bundkortet skal aflades for strøm før den vil starte op igen.

Du skrev statisk elektricitet. Det passer dog ikke helt.
Statisk elektricitet er en spænding din krop han ophobe, og kommer man så til at holde på en ram klods med den spænding i kroppen, kan man risikere at ødelægge ram med den ophobede spænding, da den frigives direkte i klodsen. Og det kan den ikke holde til.

Du kender det hvis du går med nylon sokker, på et gulvtæppe, og du så tager på et dørhåndtag. Her kan du få stød når du rører håndtaget. Det er statisk elektricitet der bliver afladet til huset.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
19. januar 2015 - 23:07 #8
Du har sikkert ret i det er oplagret elektricitet og ikke statisk. Jeg har med held på andre PC'er trukket stikket ud og kortsluttet alle tre ben, (fase, nul og jord), men det har heller ikke hjulpet her.
Er spændt på i morgen tidlig, for den har ofte startet når den ikke er helt "kold", d.v.s. inden for 10 - 20 minutter, dog uden jeg har målt tiden.
Om morgenen har det været helt sikkert at den ikke startede.
Skal nok give en tilbage melding.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
20. januar 2015 - 06:24 #9
Her til morgen kunne den igen ikke starte. Har kigget lidt rund på nettet for at finde hjælp.
Har kørt programmet WinThruster, som skulle rette fejl. Ved ikke om det har virket.
Har også afinstalleret Comodo firewall.
Jeg krydser fingre for at den starter i eftermiddag, når den har været lukket i flere timer.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2015 - 16:23 #10
Ok. Kan frygte dog at du har hardware problemer, siden den er så ustabil.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
20. januar 2015 - 22:36 #11
I aften bad enten om reparation eller normal start. Da jeg har ladet den reparere mange gange, lod jeg den starte normalt. Og det gjorde den.
Nu bliver det spændende at se hvad der sker i morgen tidlig.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
21. januar 2015 - 06:08 #12
Igen her til morgen var der muligheden for at reparere eller starte normalt. Jeg valgte at starte normalt. Og det gjorde den så.
Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med den. Hvis det er hardware fejl, vil en ny installation jo ikke hjælpe.

Er der flere gode ideer i posen?????
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2015 - 07:06 #13
Efter de sidste 2 opstarter hvor den her fungeret for dig er jeg kommet i tvivl om det er hardwarefejl. Så jeg ville da selv have prøvet en nyinstallation hvis du får fejl igen. Husk at tage backup hvis du vælger dette.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
21. januar 2015 - 18:19 #14
Det paradoksale er at jeg nu har brugt mere tid på at forsøge at få skidtet til at køre, end hvis jeg havde lavet en clean install med det samme.

Smid et svar så du får pointene for dit bøvl.
Tak for hjælpen og interessen.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2015 - 18:29 #15
Ja stædigheden overgår mange gange fornuften desværre.
Lægger et svar her, og tak for point.