Avatar billede dpshansen Nybegynder
18. januar 2015 - 17:09 Der er 5 kommentarer

Knytte .dk domæne til Squarespace site

Hej

Jeg har brug for lidt step-by-step hjælp og håber i kan hjælpe.

Jeg har lavet en flot side på Squarespace.com (det var nemt!) og nu vil jeg gerne knytte den til mit .dk domæne købt gennem dk-hostmaster.

For at gøre det instruerer Squarespace mig i følgende:

VERIFY OWNERSHIP
We need to verify that you own this domain.

Log into your domain provider and open DNS settings. Here you will create a CNAME record.

The Alias for the CNAME should be : (hemmelig kode)
The CNAME should POINT TO: verify.squarespace.com

Når jeg logger ind på dk-hostmaster kan jeg ikke finde noget sted at ændre disse oplysninger.

Jeg håber i kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2015 - 19:13 #1
nej, du skal redigere dit domæne på en service der kan og har kontrol over domænet, for eksempel www.gratisdns.dk

dk-hostmaster kan ikke redigere noget.
Avatar billede dpshansen Nybegynder
18. januar 2015 - 20:06 #2
Tak for svar

I øjeblikket bliver domænet hostet af webhosting.dk - kunne det være her jeg skulle fikse det? Kan gratisdns.dk det "samme" som webhosting.dk?

Jeg har forsøgt på webhosting.dk men når jeg klikke på DNS Manager får jeg følgende besked:

"Skal man skifte navneservere for dette domænenavn skal det gøres direkte på DK-hostmasters hjemmeside. Det er ikke teknisk muligt at skifte DNS server for .dk domæner i DNS Manager."

Så nu er jeg lidt forvirret.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2015 - 21:32 #3
du skal redelegere domænet til den service hvor du vil edit det.
så hvis du redelegerer det til gratisdns, kan du redigere det.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2015 - 21:33 #4
redelegere = den som varetager domænet
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
26. januar 2015 - 00:03 #5
Du kan sagtens gøre det via. webhosting.dk - gå i DNS Manager og vælg "Opret ny DNS record" i bunden af siden.
Betaler du webhosting for servicen kan der dog være god ide i at flytte DNS for domænet til en gratis tjeneste som quickdns.dk eller gratisdns.dk