Avatar billede baard Juniormester
18. januar 2015 - 21:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemme i undermappe i f.eks. excel til Mac

Hej

Jeg er forholdsvis ny bruger af Mac OS (Yosemite på Imac)

I den forbindelse har jeg vanskeligheder (læs: kan ikke finde ud af) at gemme i undermapper.

Når jeg i f.eks. Excel forsøger at gemme, får jeg  en dialogboks, hvor jeg kan skrive navnet på filen, og jeg kan også vælge hvor jeg vil gemme, men her er mine valgmuligheder begrænset til Icloud og en række favoritter.

Jeg kan altså ikke frit vælge for eksempel en undermappe til dokumenter eller en undermappe til dropbox, som jeg meget gerne vil.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2015 - 21:30 #1
så opret en mappe.
eller den skal være oprettet før.
Avatar billede baard Juniormester
18. januar 2015 - 21:53 #2
Undermapperne er oprettet men jeg kan ikke vælge dem
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2015 - 06:57 #3
mange har haft underlige problemer med yosemite.
den excel dur nok ikke på yosemite så.
Avatar billede baard Juniormester
19. januar 2015 - 22:29 #4
Tak for dine kommentarer sidwave.

Min excel er der nu ikke noget galt med. Den fungerer fint.

For øvrigt har jeg samme problem i andre programmer. F.eks. også i Apples egne office-programmer Numbers, Notes.

Så det er et generelt problem, når jeg forsøger at gemme dokumenter