Avatar billede -kris- Praktikant
19. januar 2015 - 10:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dualcore 2 Ghz VS. quadcore 1,5 Ghz

Ja kort og godt - hvis man skal vælge mellem 2 bærbare PC'er og forudsætter at de øvrige specs er ens, hvilken vil så opleves som hurtigst?
Den med dualcore 2+ Ghz processor eller den med en quadcore 1,5 Ghz processor?

Jeg har ingen erfaringer med quadcore processoren og ved ikke hvor meget det betyder for hastigheden?

Håber i kan hjælpe.
Mvh
Kris
Avatar billede -kris- Praktikant
19. januar 2015 - 10:54 #1
Jeg kan også spørge:
Hvis i havde et budget på ca. 2000-2500(max. 3000) kr. til en bærbar PC.
Ville i så vælge:

Denne: http://www.billigteknik.dk/computer-med-stor-skarm/10571-hp-cq58-d00so.html

ELLER

Denne: http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/baerbar-computer/baerbar-pc/hp-15-g000no

Eller noget helt tredie?
Det er en PC til en 8 årig - bruges mest til internet spil, gamle PC-spil og på sigt skolearbejde.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2015 - 11:13 #2
jeg ville gå en anden vej - mindre skærm, mere fleksibel.
http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/tablet/windows-tablet/hp-pavilion-11-h100eo-x2
Det er så en internetmaskine - der er ikke dvd-drev til indlæsning af gamle spil - men mange spil ligger jo også på nettet.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. januar 2015 - 11:16 #3
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Pentium-2020M-vs-AMD-A4-5050

Intel er bedst, men begge maskiner er spild af penge..
Avatar billede -kris- Praktikant
19. januar 2015 - 11:36 #4
Jeg tror ikke vi kommer uden om at den skal have DVD-drev, så han kan spille de gamle spil, som han er meget glad for.

Findes der nogen PC til ca 2500 som ikke er "spild af penge"?
Avatar billede Blueeyez Mester
19. januar 2015 - 11:38 #5
Ikke ud fra hvad jeg har set, så skal du være meget heldig..
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2015 - 11:47 #6
det er vel også et spørgsmål om, hvor længe den maskine skal holde. Den fra billig-teknik er nok ok til en på 8 - og så kan han evt skrotte den når han er 10-11år.
Avatar billede -kris- Praktikant
21. januar 2015 - 16:47 #7
Tak for jeres hjælp og input.
Vi valgte at gå en anden vej og købe en brugt istedet.
Det blev en Sony Vaio m i7 quadcore 1,7 ghz processor og 6 GB DDR3 ram, vi håber og tror den kan holde et par år til hans behov.
Det var også en billigere løsning;-)
Avatar billede -kris- Praktikant
21. januar 2015 - 16:47 #8
Hvis i vil have points - så smid et svar:-)
Avatar billede Blueeyez Mester
21. januar 2015 - 20:09 #9
Godt at høre :-)
Normalt skal man passe på med brugt, men man kan jo finde noget brugt der er bedre end nyt, men håber da os den har et godt grafikkort :-)

Svar herfra os!