Avatar billede vest Nybegynder
19. januar 2015 - 22:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd sammen med andet trådløs netværk.

Jeg har mobilt bredbånd som jeg bruger med usb direkte i computeren. Nu har jeg så købt en printer som køre på trådløs netværk. Men så er problemet at de vil begge køre på ip 192.168.1.1
Jeg ved godt man kan få en router hvor man kan sætte det mobile bredbånd i. Men jeg har en router (netgear WNR1000v2) i forvejen, men den kan man ikke tilslutte det mobile bredbånd til.
Kan jeg fortsætte med at bruge det mobile bredbånd direkte i computeren, og så lave sådan at routeren køre med andre ip adresser og hvad ip og subnet mask skal den indstilles til.
Håber i forstår hvad jeg mener. Jeg er altså en klov til det der med netværk.
på forhånd tak
Per
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. januar 2015 - 22:44 #1
At de begge har 192.168.1.1 betyder ikke de er på samme netværk. medmindre du har gjort noget specielt er de ikke på samme netværk. Du kan have computeren på begge netværk men er du ikke habil til nrtværk risikerer du det giver dig flere problemer.
Avatar billede vest Nybegynder
19. januar 2015 - 22:58 #2
Jeg ved ikke lige hvad der går galt men jeg kan sige at hvis jeg først kobler computeren til det trådløse netværk så kan ikke komme på 3g når jeg sætter usb dongle i, og jeg kan se i browseren at den forsøger med samme ip.
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. januar 2015 - 23:14 #3
Dit opsætning af DNS gør at routeren giver dig en IP. på 3G er det din udbyder der tildeler dig IP.
På internettet er  192.168.1.1 ikke en valid adresse der har du en 'ektern IP' se

http://www.alt-til-windows.dk/?Tips/FindDinIP-adresseIWindows/987
Avatar billede vest Nybegynder
19. januar 2015 - 23:40 #4
Jeg er godt klar over at det ikke er min ip ude på internettet, men usb donglen arbejder vel også med en slags lan ip. Hvorfor skulle der ellers stå den ip i browseren?
Avatar billede vest Nybegynder
19. januar 2015 - 23:42 #5
Jeg er godt klar over at det ikke er min ip ude på internettet, men usb donglen arbejder vel også med en slags lan ip. Hvorfor skulle der ellers stå den ip i browseren?
Avatar billede vest Nybegynder
22. januar 2015 - 10:36 #6
Jeg fandt selv en løsning. Jeg installerede blot virtual router, og så har jeg direkte kontakt til printeren uden en router, som jeg ikke pt har noget at bruge til.