Excel: Tilføjet kategorisering i rådataark
Jeg har en nød, som jeg håber, at I kan hjælpe med.Formål: til en spendanalyse skal der i et rådataark indsættes en ny kolonne med en tildelt kategori (kontraktkategori) pba. tre værdier (finanskonto, indkøbskategori og organisationskode)
Datakilder:
- Rådataark (350.000 linjer) inkl. kolonner med de tre værdier
- 34 fordelingsark, hvor kontraktkategorier findes: Kontraktkategorierne er manuelt tildelt pba. finanskonto, dernæst indkøbskategori og organisationskode. Der er således ét fordelingsark pr. finanskonto, hvori der er en tabel, som angiver indkøbskateogier ift. organisationskode. Som værdi i tabellerne er kontraktkategorierne indsat manuelt.
Mit spørgsmål er:
Hvordan får jeg oplysningen om kontraktkategorien på baggrund af finanskonto, indkøbskategori og organisationskode over i en ny kolonne i rådataarket?
Tak.