Avatar billede Adampantic Nybegynder
20. januar 2015 - 14:44 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

Sætter fast i Windows is loading files.

Hey folks.

Jeg sidder med min nevøs HP stationære computer, og prøver at få liv i den igen. Han har ingen Windows 7 Cd eller recovery disks. Jeg har derfor hentet Windows 7 inde på MyDigital something something. Den er lagt ud på en USB nøgle, som jeg booter op fra. Problemet opstår når "windows is loading files" baren når helt op i toppen - derefter sker der ingenting. Hvad kan problemet være?

Jeg har prøvet flere forskellige løsninger, for at få liv i hans computer igen, men havner konstant med en "denne version af windows er ikke kompitabel....".. F11 knappen på for at komme ind i Recovery mode - som der burde være på HP computere, lader heller ikke til at virke. Jeg er efter 3-4 dages kæmpen med den, ved at løbe tør for ideer.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2015 - 15:15 #1
Avatar billede Adampantic Nybegynder
20. januar 2015 - 15:30 #2
Problemet er ikke at få den til at starte op fra USB, Harddisk eller CD-Rom.. Når den starter op fra USB stikket(Hvor der gerne skulle ligge Windows 7 på), starter den fint op og skriver "Windows is loading files" - Men da den når enden på baren, sker der ikke mere.
Avatar billede Adampantic Nybegynder
20. januar 2015 - 16:28 #3
Har nu endelig fået den ind i setup.. Får istedet nu, atwindows cannot be installed to this disk. this computer's hardware may not support booting. ensure that the disk's controller is enabled in the computers bio menu.. Nogen der har forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2015 - 16:57 #4
Prøv at gå i bios og se om Sata er sat til AHCI mode.
http://news.metaparadigma.de/wp-content/gallery/efi-x-crashed/efi-x-crash_ep35_01_bios.jpg
Du mangler måske en sata driver her der skal indlæses med F6 lige i starten for at bios kan se disken og installere Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2015 - 17:07 #5
I visse tilfælde kan man vælge en indstilling der hedder ide mode i stedet. I ide mode behøver man ikke driver for at disken kan ses, og derfor kan installation foretages. Dog vil man i ide mode få en disk der yder mindre ved denne indstilling.
Min gamle pc her har sata1, og med den disk kan den overføre med ca 150 mbit hastighed hvor ide max man køre med 133 mbit.
Er det sata 2 disk der er i, er hastigheden 300 mbit.
Og her vil der for alvor blive en forskel. Tallene er alle i sekundet
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2015 - 17:24 #6
Du kan i denne video her se at sata driveren installeres før man installerer Windows:
https://www.youtube.com/watch?v=yBIqKs6gi2g

Derfor skal du sikkert ind p producentens hjemmeside og finde den sata driver for at komme videre.
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. januar 2015 - 00:48 #7
Bios? Jeg spørger måske dumt. Men er det ikke der jeg kommer ind via F10 ? Har nemlig på intet tidspunkt kunne se det skærm billede du netop lagde op?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2015 - 02:22 #8
Nej jeg vil tro du skal trykke enten del eller f1 eller f2 med det samme under opstart af computeren. PÅ 1 skærmbillede er der måske så noget der hedder "setup" eller lignende. Det er den vej du skal ind for at komme i bios.
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. januar 2015 - 11:57 #9
Hmm.. Der sker umiddelbart ikke noget når jeg trykker F1 eller 2.. Kan trykke F9 for Boot selection eller F10 for Setup.. I setup kommer jeg så til at vælge sprog, og derefter kan jeg vælge - Filer, lager, sikkerhed, Strømforsygning og avanceret?
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. januar 2015 - 12:01 #10
I Sata-Emulering kan jeg derinde kun sætte den til Raid eller Ide. Intet AHCI?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2015 - 12:14 #11
usb nøglen hvor du har windows liggende kan godt være lavet forkert eller er felbefængt

den skal laves sådan her
du henter rufus

http://www.majorgeeks.com/files/details/rufus.html

den laver din usb key bootbar og lægger dit image fra winows ind på nøglen

https://www.youtube.com/watch?v=1P5bu_Vpqic

se her også

http://www.pcadvisor.co.uk/downloads/3328396/rufus-1412/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2015 - 12:21 #12
hvis bios er fuldt opdateret kan man under opstart trykke gentagende gange på F5 eller F8 lidt forskelligt fra bundkort til bundkort og så får du valget at kunne starte via usb nøgle

fulgte der ikke en bog med bundkortet da du fik det

mange kigger aldrig i den men den er faktisk ret god at kigge i en gang imellem
der er jo forskel så det er ret vigtigt at sætte sig ind i hvis f.eks du skulle lave RAID på en maskine og så videre

i bogen fra Asus og Asrock er der billeder med - lettere bliver det ikke

m.v.h
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. januar 2015 - 12:24 #13
treatmenice - Installationen til windows fungere fint - det er "blot" at få harddisken opsat til at jeg kan installere på den. Jeg har brugt Rufus osv til at ligge windows ned på den.
Det er min nevøs computer, og han aner intet om hvor de forskellige ting der fulgte med da han købte den er.

Problemet lige nu, ser ud til at være, at jeg skal finde nogle sata drivere.

Computeren er en HP compaq dc7800
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2015 - 15:53 #16
næh for de er sikkert ikke lavet til den

http://h20566.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=3785043&swLangOid=6&swEnvOid=4052

husk foroven at ændre til hvilket styrestystem

i dit tilfælde windows 7 ???
32 eller 64 bit og så videre

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2015 - 16:08 #17
#15 Sætter du den til ide. og gemmer indstillingerne vil jeg tro at disken bliver synlig.

Du kan dog også gå ind på siden her: http://www8.hp.com/us/en/support-search.html?tab=1#!&qryterm=compaq+dc7800&search_searchtype=s-002
Og finde din pc.
Indtast sprog og styresystem og se om der er en AHCI driver
Vil tro det er Intel der har lavet den.
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. januar 2015 - 16:38 #18
Prøvede at hente den - pakke den ud og brænde den over på en cd. Men når jeg ender ved installationen igen, og vil indlæse driveren - får jeg af vide : No device drivers were found.

Det er efterhånden til at brække sig en smule over!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2015 - 16:40 #19
Hmm Ser ud til at der kun er lavet Raid drivere til Windows 7.
Vista er den sidste der er understøttet med hensyn til AHCI driveren. Og det er slet ikke sikkert den kan virke med Windows 7.

Så jeg er måske bange for du bliver nødt til at køre den i ide mode for at få lov til at installere.
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. januar 2015 - 16:42 #20
Jeg har prøvet at sætte den til Ide i Bios - men jeg får stadig af vide "Windows cannot be installed to this disk. This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controler is enabled in the computers BIOS menu"..
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2015 - 17:18 #21
Har du flere diske monteret i computeren der kan forvirre?
(lagerdisk)
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. januar 2015 - 17:29 #22
Hmm.. Det burde der ikke være. Jeg kørte en "list disk" tidligere - og der var der harddisken jeg vil installere på, og så USB nøglen jeg installere fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2015 - 18:43 #23
Hvis disken kan ses i list disk i diskpart, så forstår jeg ikke at den ikke vil detekteres under installation??
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. januar 2015 - 19:00 #24
Jeg får som sagt denne: "Windows cannot be installed to this disk. This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computers BIOS menu"..

Jeg er rimelig på bar bund, overfor hvordan jeg skal løse den.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2015 - 19:49 #25
Inde i bios under avanceret, har du så noget derinde om egenskaber for harddiske og hvordan de er sat op?
Her burde der stå om controlleren er aktiveret hvis du har
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2015 - 19:53 #26
Hvilken boot rækkefølge har computeren?
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 08:08 #27
følger du denne metode er ALT væk fra den gamle installation
så hvis du har billeder eller andet liggende bruger du hvis den kan HIRENS til at hente dem ud fra den inden

hvor langt er du i processen install

det man kan gøre er at fjerne partition c på disken og oprette en ny i et huk
samtidig fjerner man den lille partition på 100 mb der kan ligge der - der ligger alle de skjulte filer og dem far den tidligere windows har man jo ikke brug for vel
den opretter den nye windows installation pr. auto

http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/windows-7-clean-install-part-1_10.htm#step-heading

man kan komme ud for at ssd disk eller almen harddisc er låst og det tilfælde skal man bruge andet program til at få fat i disken igen

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 08:16 #28
normalt skal man ikke bruge sata drivere til install af windows med mindre man vil lave raid - der vil den have en driver
det kan man ikke hvis driveren ikke er lavet

hvis man skifter mellem 32 og 64 bit versioner fremkommer der også problemer men ikke sværere end du gør som på videoen

det er sikkert her det går galt

har lidt svært ved at overskue hvor du er i processen
Avatar billede Adampantic Nybegynder
22. januar 2015 - 14:45 #29
Hey allesammen.

Jeg er ikke nået længere, end at når jeg forsøger at installere windows 7 - så får jeg afvide :"Windows cannot be installed to this disk. This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computers BIOS menu"..

Computeren burde pt ikke have et OS - så om alt bliver slettet på den (hvilket det mere eller mindre burde være), så er det også ret underordnet.
Avatar billede Adampantic Nybegynder
22. januar 2015 - 14:50 #30
Når jeg gør som i dit link - Når jeg til at Markere den tomme disk, og skal trykke next - Når jeg gør dette får jeg følgende af vide " Setup was unable to create a new system partition or locate an existing partition. See the Setup Log files for more information.
Avatar billede Adampantic Nybegynder
22. januar 2015 - 16:47 #32
Ved step 15 ud af 34. Når disken er tom, skal jeg markere den og trykke next. Når jeg gør dette får jeg beskeden: " Setup was unable to create a new system partition or locate an existing partition. See the Setup Log files for more information.

Første billede i anden række - Der kommer jeg ikke længere.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 17:43 #33
du skal ind her under advanced

når du står i figur 10 fjerner du så partition c + den på 100 mb ????

http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/windows-7-clean-install-part-1_10.htm#step-heading

m.v.h
Avatar billede Adampantic Nybegynder
22. januar 2015 - 17:55 #34
Jeg fulgte den skridt for skridt, frem til step 15. Alt er slettet, det eneste der står tilbage er 1 disk der er tømt.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 18:32 #35
og du kan ikke oprette en ny partition på den

trykke på den gule  - new og oprette en på den fulde disk eller hvad du ønsker ????

http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/windows-7-clean-install-part-1_15.htm#step-heading

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 18:37 #36
når man har fjernet en partition der IKKE duer eller er fejlbefængt skal man oprette en ny på den ellers kan den jo ikke installere windows nogen steder

har du gjort det og valgt det drev skulle den meget gerne kunne ellers skal du sikkert igennem noget linux for at oprette en partition på den kan læse
det kan man godt komme ud for

m.v.h
Avatar billede Adampantic Nybegynder
23. januar 2015 - 13:44 #37
Når jeg opretter en ny, som i videon (havde jeg prøvet før), får jeg stadig afvide at Windows ikke kan installeres på Disk 0 Partition 1. Og den sædvanlige : "Windows cannot be installed to this disk. This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computers BIOS menu"..
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2015 - 15:50 #38
nu bliver det så lidt svært for enten er disken i udu eller

men som jeg skrev at du kunne åbne med muligvis med noget linux

http://gparted.org/livecd.php

man laver en ny partition med f.eks gparted live eller andet linux program

m.v.h
Avatar billede Adampantic Nybegynder
24. januar 2015 - 14:17 #39
Hmm.. Må indrømme jeg ikke rigtigt forstår hvad det går ud på?

Kan man feks. installere et OS system på en USB nøgle?
Avatar billede Adampantic Nybegynder
24. januar 2015 - 15:12 #40
Har været inde i gparted og formateret min harddisk til NFTS. Når jeg derefter starter op, er alt som det hele tiden har været. Får fortsat af vide, jeg ikke kan installere på harddisken..
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2015 - 08:18 #41
det du nu bør gøre hvis du stadig gider rode med en harddisk der er i udu
den kan sikkert ikke bruges mere men man kan få dem testet af proffer men det koster selvfølgelig

du slipper billigere over det ved at købe en ny tror jeg

ved ikke om lige føniks har den service men i københavn kan de fleste gøre det

https://www.fcomputer.dk/kundecenter/om-f%C3%B8niks-a-s/kontakt-%C3%A5bningstider.html

m.v.h
Avatar billede Adampantic Nybegynder
27. januar 2015 - 12:39 #42
Burde man ikke kunne køre nogle tests for at se om harddisken fejler noget?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2015 - 14:18 #43
du kunne lave hirens på cd og boote op på den og teste men om den er 100% god ved jeg ikke

http://www.hiren.info/pages/bootcd

se her under

Hard Disk Tools

m.v.h
Avatar billede Adampantic Nybegynder
27. januar 2015 - 16:37 #44
Lige pludselig kunne jeg installere. Endte med at download (hvad der skulle have været Windows 7 : Home Premium, men endte med at være Professional), og ligge den ned på en CD, og så installerede den. Forhåbenligt kan jeg hente Home Premium, så den kan aktiveret korrekt, og køre uden problemer..

Jeg siger mange tak for din hjælp, og hvis du lige smider et svar til løsning, får du point.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2015 - 07:55 #45
ok hvis det er mig