Avatar billede sila0797 Nybegynder
20. januar 2015 - 18:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hjemmeside

Hej, jeg HAVDE lavet en hjemmeside, men som jeg blev nød til at slette pga navnet på den var noget med "nyheder fra Apple" som godt kunne misforstås til at det var Apple der skrev det. Jeg vil gerne lave en hjemmeside som er gratis, men den skal handle om nyheder fx iOS 8 tips, rygter om ny iPhone eller iOS 9 snart på gaden. Sådan nogle artikler vil jeg gerne skrive om, men problemet er navnet på hjemmesiden som jeg ikke ved hvad skal være, og er det ulovligt hvis jeg laver en hjemmeside med det?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2015 - 18:49 #1
"nyheder fra Apple"

Det må være folk selv der misforstår det. Der er ikke noget ulovligt i at have en hjemmeside der hedder "nyheder fra Apple". Diverse ugeblade og avisen samt online magasiner bringer også nyheder fra appel.
http://maczonen.dk/

men den skal handle om nyheder fx iOS 8 tips, rygter om ny iPhone eller iOS 9 snart på gaden. Sådan nogle artikler vil jeg gerne skrive om, men problemet er navnet på hjemmesiden som jeg ikke ved hvad skal være, og er det ulovligt hvis jeg laver en hjemmeside med det?

Nej. Der er mange der har sådan en hjemmeside.
https://www.google.dk/search?q=nyheder+fra+appel&oq=nyheder+fra+appel&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8
Avatar billede sila0797 Nybegynder
20. januar 2015 - 19:03 #2
Jeg havde bare fået at vide at hvis jeg havde gået til en seriøs domæne udbyder, ville de nok undre sig over navnet. Og at jeg er over den kriminelle levealder (pga nogen havde misforstået mig til at jeg ville udgive mig for at være Apple).

Men er der nogen der har et godt navn til sådan en hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2015 - 19:14 #3
www.applenews.dk

er fuldt lovligt :)
Avatar billede sila0797 Nybegynder
20. januar 2015 - 19:21 #4
Er det nogen der har et godt navn?

*sidwave: var det et forslag
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2015 - 20:15 #5
ja :)
Avatar billede softspot Forsker
20. januar 2015 - 21:26 #6
Det domæne (applenews) er bare optaget :)
Avatar billede sila0797 Nybegynder
20. januar 2015 - 22:04 #7
Hvad med "istiden"
Avatar billede sila0797 Nybegynder
20. januar 2015 - 22:06 #8
Jeg retter den lige: hvad med itsiden, er det ikke fint nok, der krænker jeg jo ikke nogen.
Avatar billede sila0797 Nybegynder
22. januar 2015 - 22:13 #9
Lukker