Avatar billede SPINhead99 Praktikant
21. januar 2015 - 14:49 Der er 4 kommentarer

Ingen internet med Macbook air og Zyxel NBG-418N

Hej folkens

Jeg har lige købt en Zyxel NBG-418N til at bruge sammen med min macbook air. Jeg har sat kablerne rigtigt i, startet routeren med dens fabrikationsinstillinger, men når jeg forsøger at logge på mit internet, får jeg besked om at siden ikke kan findes. Det skal siges at jeg bor på et kollegie og jeg logger normalt på kollegienets hjemmeside inden jeg kan bruge internettet. Det er kollegienets hjemmeside jeg ikke kan finde ligemeget hvad jeg gør.

Nogen der har en idé om hvad der kan være i vejen?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2015 - 14:58 #1
det er nok fordi du skal indsætte den DNS adresse i routeren, som kollegiet bruger.

det kan du finde ud af ved at logge på en andens router og se den.
så skal du logge ind på din router, som regel http://192.168.1.1 og rette DNS server.

en resat router, plejer at have user=admin, pass=1234 - men ellers står det i dens manual.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
21. januar 2015 - 20:35 #2
Det har jeg aldrig skullet før. Normalt logger jeg bare på kollegienet i browseren. Det har aldrig været nødvendigt at ændre i indstillingerne på routeren.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 01:19 #3
du skal vide om du har en dns server, og hvilken. det er første trin
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 01:20 #4
routeren skal tildele din computer en ip adresse, det er trin 2