Avatar billede Mfritz Nybegynder
21. januar 2015 - 22:11 Der er 3 kommentarer

Hvordan forbedre jeg min nuværende computer?

Hej alle sammen,

Jeg har denne PC:
Processor    Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz
Manufacturer    Intel
Speed    3.6 GHz
Number of Cores    4
Video Card    NVIDIA GeForce GTX 560
Manufacturer    NVIDIA
Chipset    GeForce GTX 560
Dedicated Memory    1.0 GB
Total Memory    4.0 GB
Memory    8.2 GB
Operating System    Microsoft Windows 7 Ultimate Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
Service Pack    1
Size    64 Bit
Edition    Ultimate
Display Maximum Resolution    1920 x 1080

Jeg synes, at den larmer lige lovligt meget. Både når den er på skrivebordet og kører spil, såsom Wow, medium graphic.

Jeg vil meget gerne opgraderer den, men tænker det kan gøres uden at skulle købe en ny?

Hvad skal jeg gøre for at gøre den mere lydløs, men også være "kraftigere"?

Jeg er begyndt at få blue screens, hvor "memory management" og "equal less or more" indgår som fejlkoder. Tænker det er ram den er gal med?
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 01:37 #1
ud fra din liste, så har du kun 4gb ram, ud af 8 ?
så må de 4 jo være i stykker.

det jeg ville opgradere her var nyt bundkort med hurtigere cpu.

http://www.proshop.dk/CPU/Intel-Core-i5-4690K-Devils-Canyon-Box-2446978.html

http://www.proshop.dk/Bundkort/MSI-Z97S-SLI-Krait-Edition-2464203.html

samt 16gb ram.
(kan jeg ikke finde lige nu, da de har totalt udsolgt)

Fractal design kabinetterne, er støjdæmpede:
http://www.proshop.dk/Kabinet/Fractal-Design-Define-R5-Black-2464026.html
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 08:06 #2
8gb ram er fint, men grafikkortet er ikke det bedste, det kunne måske godt opgraderes. Og det er sikkert CPU køleren der larmer så den kunne du skifte.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2015 - 08:29 #3