Avatar billede KOH Novice
22. januar 2015 - 13:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reflection - nested fields

Hej

Hvordan får jeg brugt getvalue og setvalue på nested properties på et field med reflection, jeg kan godt hente i dette tilfælde
property Person.name men de underliggende mangler jeg at kunne hente data fra. - så hvordan henter jeg person.Address.xx funktionen er dynamisk da jeg ikke kender object før runtime

    public class App
    {
        public App()
        {
            Person _person = new Person();
            _person.name = "Jens Andersen";
            _person.address.address = "netvej";
            _person.address.zipcode = 8900;
        }

    public class Person
    {
        public string name { get; set; }

        public Address address;

        public Person()
        {
            address = new Address();
        }

    public class Address
    {
        public string address { get; set; }
        public int zipcode { get; set; }
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2015 - 15:32 #1
public App()
        {
            Person _person = new Person();
            _person.name = "Jens Andersen";
            _person.address.address = "netvej";
            _person.address.zipcode = 8900;
            object o = _person;
            object o2 = o.GetType().GetField("address").GetValue(o);
            object o3 = o2.GetType().GetProperty("zipcode").GetValue(o2);
            Console.WriteLine(o3);
        }
Avatar billede KOH Novice
26. januar 2015 - 09:37 #2
Hej Arne

Tak for løsning - smid svar, havde håber lidt at man kunne forespørge direkte ind i første object, men kan godt set at man skal hente de enkelte objekter ud først
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2015 - 14:13 #3
Du kan godt droppe de midlertidige variable og lave det en one liner, men det bliver bare en lang linie saa!

Og svar.
Avatar billede KOH Novice
26. januar 2015 - 14:32 #4
Takker, det object jeg kommer med og skal lave reflection kender jeg aldrig typen af før det skal behandles, så lidt skal der til - tak for svar