22. januar 2015 - 14:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gratis program til at editere PDF filer

Hej - er der nogen der kender et godt freeware program til at editere PDF filer, skal ikke kun være en trail version og uden vandmærker på den færdige PDF fil.

Mvh Jlalau
Avatar billede eurositi Ekspert
22. januar 2015 - 17:00 #1
Det er jo rent faktisk muligt at redigere PDF'er i både MS Office og Open/LibreOffice. Word (2013) er faktisk udmærket - men selvfølgelig klart bedst til PDF-dokumenter, som oprindeligt blev PDF'et med Word selv.

LibreOffice importerer fint, men det meste tekst vil typisk ligge i små tekstbokse, som er fint, hvis du bare skal lave smårettelser hist og her. Derimod er det meget besværligt, hvis du vil redigere meget af teksten.

PDF-filer, som indeholder data fra en scanner, skal selvfølgelig OCR'es først, hvis resultatet skal være redigérbart.

Men her er PCadvisor's gennemgang af "markedet":
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/software/3460855/how-edit-pdfs-for-free/

... Konklusion: PDF er grundlæggende ikke egnet til videreredigering - især ikke, hvis der skal redigeres meget tekst. Der findes nogle OK gratis online-værktøjer, som dog ikke egner sig til avanceret redigering.
23. marts 2015 - 13:32 #2
Jeg har selv løst det