Avatar billede Job-Eshun Nybegynder
23. januar 2015 - 09:52 Der er 5 kommentarer

Windows 8,1 til Windows 7

Jeg har et spørgsmål. Jeg er ved at overveje at fjerne Windows 8,1 på min pc og geninstallere Windows 7, som jeg har liggende.

Men, i butikken påstår de at man ikke kan installere windows 7 på denne pc.....

Hvordan finder jeg ud af det ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. januar 2015 - 09:57 #1
Læste et eller andet sted at man kunne opgradere til win10 (når den kommer) helt gratis, hvis man har win 7, 8 eller 8.1. Så hvorfor ikke vente?

Ellers:

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=20
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2015 - 10:27 #2
jeg ville også vælge at vente på win10 - opgradere, og så lave et image på ekstern disk så der er noget at fortsætte på hvis win7 stadig er ønsket.
Men du skal ind på pc-producentens hjemmeside og under support finde din pc, og se om der er drivere til win7. Hvis der er, så er resten at hente dem, og evt lige rette i bios så win7 kan komme ind (kan ikke huske hvad, men EFI?).
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. januar 2015 - 13:19 #3
Som andre skriver vent på W10

Jeg kører lige nu W10 Technical preview, jeg ved ikke om det stadig er muligt at hente ISO'en.
Er den stadig tilgængelig så kan du tilmelde dig deres insiderprogram, og hente iso'en derfra.

https://insider.windows.com/
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/preview-iso

På den måde kan du få en forsmag på hvad den kan, og om det kan betale sig for dig at opgraderer din eksisterende W8.1 til W10

Jeg kan kun sige at jeg har ingen problemer haft med den.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2015 - 16:12 #4
slå din computer/model op på producentens hjemmeside, og se om der findes drivere.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2015 - 17:32 #5
Er det på grund af brugerfladen du vil gå tilbage til Windows7?

Man kan med Classic Shell rette op på brugerfladen så den bliver bedre end den som Windows 8 kommer med:
http://www.classicshell.net/