Avatar billede PifPof Nybegynder
23. januar 2015 - 16:44 Der er 3 kommentarer

Router til ekstern antenne og simkort

Hejsa

Vi er fastliggere med campingvogn. Her har vi brug for en løsning til at forstærke de dårlige signaler til internettet.
Jeg tænker, at vi vel skal have en router med simkort og indgang til ekstern antenne.

Jeg har kigget på dette sæt med Xpol-ooo2 og Huawei B593 til 2600,-
https://www.dustin.dk/product/5010794740/b593s-poynting-panelantenna

Alternativt: samme antenne og så en Huawei E5186 - samlet ~3600,-

Spørgsmål:
1: Vil der være nogen mærkbar forskel på de to nævnte løsninger, som er den ekstra pris værd? (Hvad vil forskellen være?)
2: Kan det gøres væsentlig billigere med andre løsninger?

Venlig hilsen
Poul
Avatar billede PifPof Nybegynder
23. januar 2015 - 16:56 #1
Lige et tillægsspørgsmål:
Findes der offentlige tilgængelige kort, hvor man kan se placeringen af de sendemaster 3 bruger? :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2015 - 20:07 #2
#1 se på http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx
så kan du se alle mobilmaster i dk - og klik på den enkelte mast, og ejer er fx Hi3G - men selvom en mast er ejet af TDC, så kan 3 godt have lejet plads til deres antenner på den.
Bemærk, at bakker og skove svækker signalet.
Avatar billede PifPof Nybegynder
23. januar 2015 - 20:15 #3
Tak, Claes,
Jeg havde været derinde, men der skete intet når jeg klikkede på prikkerne. Det gør der nu :-)