Avatar billede cht22 Professor
23. januar 2015 - 22:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Manglende internet fra YouSee

Hej

Jeg har bestilt internet fra YouSee, men der er ikke internetforbindelse.

Der er signal på kablet, for man kan godt se TV.

Der står i brugervejledningen at der på modemet er en internetlampe der blinker indtil der er internetforbindelse. Men lampen stopper med at blinke efter ca. 1 minut og der kommer inden internetforbindelse.

Jeg har været inde og aktivere på:
https://aktiver.yousee.dk/

Der er en lampe på modemet med et lyn der blinker.

Når man går ind på modemet i webbrowseren står der "in progress" ved forbindelsen.

Hvordan kan det være det ikke virker?

Kan stikene sættes forkert til YouSee fordeleren, som ser således ud:

http://www.kedde.com/kabeltvstik.jpg

Lige nu sidder antennestikket med signalet tilsluttet i bunden. Data videre til modemet sidder midterst i bunden og videre til TV sidder på bagsiden.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. januar 2015 - 11:33 #1
Lyder til at antenne kablet er beskadiget. Du får internet og tv via samme kabel, men tv signalet er bedre stillet end internet signalet. Har selv været følgende igennem.

Har du prøvet og kontakte Yousee om det? Og spørge indtil hvad de kan se fra dem?
Avatar billede cht22 Professor
27. januar 2015 - 10:54 #2
Jeg har fået det til at virke. Jeg brugte et andet kabel og så virkede det. Så det blev ikke nødvendigt at kontakte YouSee.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. januar 2015 - 20:28 #3
Godt at høre :-) Husk at acceptere dit svar.