Avatar billede barth Professor
24. januar 2015 - 11:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Back up system?

Jeg kører Windows 8.1, og desværre virker min Windows Systemgendannelse ikke. Når jeg kører den virker alt normalt, men den slutter så af med en boks der siger, at den ikke gendannede systemet, og jeg kan prøve igen. Men intet virker.

Det ville selvfølgelig være dejligt om en kunne hjælpe mig med det.

Men jeg har så tænkt, at der må findes et program som jeg kan bruge til at lave en komplet back up af mit C-drev.

Jeg har rent faktisk Paragon Backup and Recovery™ 14 Free og EaseUS Todo Backup Free 6.0, men jeg ved ikke hvad der er galt med dem. Det virker som om de laver en fin back up, men når jeg så vil lave en recovery får jeg fejlmeddelelse.

Så nu håber jeg at der er én der kan give mig et råd om et godt program. Det vil selvfølgelig være fint hvis det er gratis, men jeg vil også godt betale.

Hvad jeg altså ønsker er et program, hvor jeg kan gendanne hele mit system.

Håber på hjælp.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2015 - 11:59 #1
jeg er på macrium reflect - det har en stor fordel. Man kan åbne sin backup i stifinder, og så lige trække en enkelt fil ud fra det samlede image. Og det er selvf gratis.
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
Husk at lave en nødstart-cd/usb i programmet.
Avatar billede barth Professor
24. januar 2015 - 12:14 #2
Hej Claes.
Sjovt du siger det for jeg har faktisk lige downloaded det program og er ved at lave en back up.
Jeg har ikke helt styr på det du skriver om at lave en nødstart-cd/usb. Hvordan gør jeg det?
Jeg forstår heller ikke rigtig hvad du mener med, at man kan åbne sin back up i Stifinder.
Sorry. Jeg er ikke den store IT ekspert, men det ville være dejligt om du vil gøre mig klogere.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2015 - 12:42 #3
Hvis nu harddisk bryder helt ned, så skal backup-image indlæses på en ny disk så du kan køre videre der. Det kræver så, at du kan starte indlæsningen. Der er i programmet en funktion til at danne den nødstedt-cd. Man kan vælge to versioner Windows PE eller Linux. Linux er langt lettere til dette brug, så tag den.

Når du har lavet et image af din harddisk, og efter fx et par uger opdager, at du har slettet et dokument, så dobbeltklikker du bare på image-filen med din backup. Den spørger så om hvilket bogstav, den skal bruge. Det et ligemeget, hvad du vælger - fx H. I stifinder er der så et nyt drev H: hvor du kan finde dit dokument, og trække over til din harddisk.

Backup-image skal være på en ekstern disk, så du har den et sted der er sikkert hvis din pc fx brænder eller stjæles. Nødstart-cd opbevares med den eksterne disk.
Avatar billede barth Professor
24. januar 2015 - 13:01 #4
Tusind tak Claes. Hvor i menuen laver jeg nødstart cd'en? Hvad hedder den på engelsk som menuen jo er i?
Avatar billede barth Professor
24. januar 2015 - 13:22 #5
Hej Claes.

Ved du om Windows Sikkerhedskopi af systemafbildning gør det samme??

Man finder den ved at skrive filhistorik i søgefeltet og så klikke på Sikkerhedskopi af systemafbildning
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2015 - 13:39 #6
nødstart-cd menuen i venstre del af vindue - se https://www.dropbox.com/s/gwanssvsy9vu5hr/Image001.png?dl=0
Vælg så linux, og Next.

Jeg ved ikke, hvad sikkerhedskopi af systemafbildning indeholder - har aldrig brugt det.
Avatar billede barth Professor
24. januar 2015 - 13:58 #7
Tak Claes. For al hjælp.

Jeg holder lige mit spørgsmål åbent for at se om der er nogen der kan sige noget om Sikkerhedskopi af systemafbildning eller om mine problemer med Systemgendannelse.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2015 - 14:01 #8
ok - ellers bare luk selv - jeg har point nok.
Avatar billede barth Professor
30. maj 2015 - 16:53 #9
Afsluttes