Avatar billede oy9442 Nybegynder
24. januar 2015 - 14:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændring i Access database

Hej med jer eksperter

Jeg har en generisk Access database, som jeg har brug for hjælp til at lave en lille ændring.
Det drejer sig om en kunde/faktura database som kører på projekter.

I databasen opretter man sine ens kunder, ens medarbejdere og ens projekter.

Arket fungerer fint - hvad er problemet.

Problemet er, at en medarbejder har en Billing Rate som er knyttet til medarbejderen selv.
Jeg vil gerne have, at Billing Rate er tilknyttet en Work Code således at når man taster arbejde(hours) ind på en kunde, så bliver han charget alt efter HVAD der er lavet for kunden.

På den måde det er på nu, betaler kunden for det samme, uanset hvad der laves for ham (Fordi det er tilknytte medarbejderen).

Men i en ny version skal han betale alt efter om der er tale om:
Coding 40 $
testing 20 $
Design  30 $
Projekt management 25 $
osv

jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lave det om. Der er nok noget med relationer og formularer.

Men det ville være smart, hvis den så bare regnede det hele ud med antal timer x pris på ydelsen.

Er der nogen der vil være sød at hjælpe en access-klaphat med dette ??
Så vil jeg sende filen.
Avatar billede terry Ekspert
24. januar 2015 - 16:26 #1
any chance of seeing dB with some test data?

ekspertenATsanthell.dk

AT = @
Avatar billede terry Ekspert
24. januar 2015 - 16:45 #2
New Table (tblWorkCode)
ID (Autonumber)
Coding ..."
WorkCodePrice 40 $

New field in faktura table relationship to ID in new table. This helps you find WorkCodeText and current WorkCodePrice for calculating what customer has to pay.

I assume you have a field which contains sum of (timer*pris) so you can still use this field.
Avatar billede terry Ekspert
24. januar 2015 - 16:45 #3
New Table (tblWorkCode)
ID (Autonumber)
WorkCodeText  "Coding ..."
WorkCodePrice 40 $
Avatar billede oy9442 Nybegynder
24. januar 2015 - 16:48 #4
Have sent the db to you Terry

greatly appreciate it

kr jakob
Avatar billede terry Ekspert
24. januar 2015 - 17:12 #5
please re-send as zip file, Outlook is blocking MDB file :-(
Avatar billede terry Ekspert
24. januar 2015 - 18:44 #6
You need an answer from me to give points.
Avatar billede oy9442 Nybegynder
24. januar 2015 - 18:54 #7
Ansvar from me
Avatar billede oy9442 Nybegynder
24. januar 2015 - 18:54 #8
tjek
Avatar billede terry Ekspert
24. januar 2015 - 18:57 #9
you need to accept my answer, not sure how though
Avatar billede terry Ekspert
24. januar 2015 - 19:30 #10
Thanks